در شهرستان ریگان با جود معادن فراوان، این روزها شاهد بیکار بودن و مهاجرت جوانان به استان‌های همجوار هستیم که اگر معادن فعال شود بخش زیادی از مشکل اشتغال جوانان قابل حل است.
کد خبر: ۴۶۸۷۶۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲ 29 July 2017
به گزارش خبرگزاری از ریگان، بیکاری جوانان و مهاجرت آنان از شهرستان ریگان به استان‌های همجوار به یک معضل اجتماعی اساسی تبدیل شده است. متاسفانه طی چند سال گذشته نه تنها این مشکل کمتر نشده بلکه روز به روز بر تعداد آن افزوده شده است.

با راه‌اندازی و استخراج معادن در ریگان می‌توان در زمینه اشتغال و توسعه شهرستان گام‌های بزرگی برداشته شود به‌طوریکه اگر معدن این منطقه فعال شوند مانع مهاجرت جوانان به دیگر شهرها شده و باعث اشتغالزایی می‌شود.

با توجه به اینکه شهرستان ریگان توانایی و ظرفیت‌های موجود زیادی در زمینه تولید، مناطق مختلف گردشگری و همچنین معادن غنی دارد اما متاسفانه مسئولین استانی و شهرستان تاکنون نگاهی چشمگیر و درخور شان به این منطقه و قابلیت‌های آن نداشته و تدبریری عملی برای حل این مشکل صورت نگرفته است.

علی اتابک از جوانان جویای کار منطقه هلیله‌ای در گفت‌و‌گو با خبرنگار در ریگان اظهار‌ داشت: در روستای ما معادن غنی و فراوانی شناسایی شده اما نبود سرمایه‌گذار و حمایت نکردن مسئولین از جوانان این منطقه شاهد مهاجرت جوانان روستا به استان‌های همجوار هستیم و این مهاجرت مشکلاتی برای خانواده‌ها به‌وجود می‌آورد.

وی افزود: من دارای مدرک کارشناسی و بیکار هستم و اگر مسئولان همت کنند و معادن روستای ما فعال شود ما هم دستمان به جایی بند می‌شود و دیگر به شهرها برای کار مهاجرت نمی‌کنیم و برای توسعه و پیشرفت روستایمان تلاش می‌کنیم.

افضل سنجری دیگر جوان جویای کار نیز گفت: شاهد معادن فراوان در منطقه هستیم اما این معادن راکد هستند و هیچکس هم پاسخگو نیست. به دلیل نبود کار در منطقه به شهرستان‌های همجوار سفر می‌کنیم و باید از خانواده خود دور باشیم.

فرماندار شهرستان ریگان در این رابطه اظهار‌ داشت: در شهرستان ریگان بیش از 35 محدوده معدنی شناسایی شده است که نیاز به استخراج دارند.

امین باقری با بیان اینکه در این شهرستان تنها چند معدن فعال و نیمه‌فعال بوده و مابقی به دلیل نبود راه  مناسب در منطقه راکد هستند، افزود: تعداد کمی از مردم و جوانان محلی در این معادن فعال مشغول به کار هستند که اگر سایر معادن نیز فعال شوند و استخراج صورت بگیرد بخش زیادی از مشکل اشتغال جوانان قابل حل است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار