معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه مدرسه تابستانی سازمان بین‌المللی تحقیقات مغز در کرمان دایر می‌شود، گفت: این مدرسه با حضور ۸ مدرس بین‌المللی در شهریورماه در کرمان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۶۹۴۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸ 30 July 2017
عباس پرداختی امروز ظهر در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان اظهار‌ داشت: اولین مدرسه زمستانی موسسه عضله‌شناسی پاریس در سال 94 در کرمان برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه 36 متخصص و فوق تخصص در این مدرسه شرکت کردند، گفت: در مدت برگزاری مدرسه در کرمان حدود 100 نفر بیمار که از نظر عضلانی مشکلات پیشرفت‌های داشتند درمان شدند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه امسال نیز مدرسه تابستانی سازمان بین‌المللی تحقیقات مغز در کرمان دایر می‌شود گفت: این مدرس با حضور 8 مدرس بین‌المللی در شهریورماه در کرمان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اهمیت ایجاد این مدرسه در کرمان بسیار زیاد است و تاکنون در خاورمیانه تشکیل شنده است خاطر‌نشان کرد: مهمانانی از وزارت بهداشت و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور و دانشجویانی از کشورهای مختلف دنیا در این مدرسه حضور دارند.

پرداختی با بیان اینکه فاز اول مرکز ملی پرورش حیوانات آزمایشگاهی در استان کرمان افتتاح شده است گفت: در بخش خزندگان کار جداسازی زهر و بررسی امکان تولید پادزهر از زهر مارهای سمی در دست اقدام است و تاکنون دو محموله فروخته شده است.

وی با اشاره به اینکه هر کیلو زهر مار 2.5 میلیارد تومان ارزش دارد افزود: قیمت هر کیلوگرم زهر عقرب نیز 45 میلیارد تومان است که به‌ازای هر یک کیلو زهر عقرب، یک میلیون عقرب نیاز است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه حدود 12 گونه عقرب در استان کرمان شناسایی شده است تصریح کرد: عقرب‌های جنوب استان کرمان خطرناک‌ترین نوع عقرب‌های دنیا هستند و زهر هر کدام باید جداگانه گرفته شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار