مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: بیش از ۵ هزار هکتار حبوبات در جنوب کرمان کشت شد.
کد خبر: ۴۷۳۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳ 06 August 2017
فرامرز رستگاری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار‌داشت: عملیات کاشت حبوبات تابستانه، ماش و لوبیا از اواخر تیر‌ماه امسال آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود با اتمام کشت این محصول سطح زیر کشت به بیش از 5 هزار هکتار برسد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان عنوان کرد: در راستای تحقق اهداف پروژه‌های اقتصاد مقاومتی و برنامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی این مهم محقق شده است.

وی با بیان اینکه به منظور افزایش ضریب خوداتکایی در تولید محصولات اساسی و توسعه کشت این نوع کشت در دستور کار قرار گرفت گفت: تولید حبوبات با رویکرد رعایت تناوب زراعی، حفظ و توسعه حاصلخیزی خاک و پایداری تولید، بهینه‌سازی مصرف آب، اصلاح الگوی کاشت و جایگزینی محصولات تابستانه آب‌بر، بهبود افتصاد بخش کشاورزی و غیره کاشت این محصولات در دستور کار قرار گرفته است.

رستگاری با بیان اینکه عملیات کاشت حبوبات تابستانه ماش و لوبیا از اواخر تیرماه امسال شروع شده و تا اواخر مرداد‌ماه جاری ادامه دارد، افزود: پیش‌بینی می‌شود بانضمام کشت بهاره این محصولات سطح زیر کشت بیش از 5 هزار هکتار و تولید بیش از 7 هزار تن محقق شود.

وی با بیان اینکه با پیگیری‌های لازم برای تامین هد مخصوص برداشت ماش در این منطقه شده است تصریح کرد: کشاورزانی که متقاضی خرید هد برداشت، دروگر، کارند هستند می‌توانند با مراجعه به مدیریت‌های جهاد کشاورزی و اخذ معرفی‌نامه از یارانه 50 میلیون ریالی بهره‌مند شوند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان بیان کرد: برای تامین بذر اصلاح‌شده و سازگار مورد نیاز پیگیری لازم برای تامین بذر پایه و توسعه مزارع پیگیری در اولویت قرار گرفته است.

وی گفت: با توجه به اولویت آبیاری تحت فشار و نتایج حاصل از اجرای این پروژه در سال قبل تاکنون بیش از 650 هکتار از مزارع به آبیاری تیپ مجهز شده است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار