مدیر موسسه غدیرشناسی با اشاره به اینکه مسئله امامت و ولایت امیرالمومنین(ع)، تنها مربوط به واقعه غدیر نیست گفت: مکتب ولایت، تنها مکتبی است که همه ادعاها و آموزه‌های خود را از منابع مخالفانش اثبات می‌کند.
کد خبر: ۴۷۴۱۸۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱ 07 August 2017
آیت‌الله سعید شاه‌آبادی شامگاه یکشنبه در دومین روز از سفر به استان کرمان در جمع مردم کرمان در آستان مقدس امامزاده محمد‌(ع) اظهار‌ داشت: شبهات زیادی را نسبت به مسئله ولایت و امامت حضرت علی‌(ع) مطرح می‌کنند که به راحتی قابل اثبات است.

وی با اشاره به اینکه مکتب ولایت، تنها مکتبی است که همه ادعاها و آموزه‌های خود را از منابع مخالفانش اثبات می‌کند گفت: مسئله امامت و ولایت امیرالمومنین(ع)، مربوط به واقعه غدیر نیست و از مدت‌ها و سال‌ها قبل این موضوع مطرح شده بود.

مدیر موسسه غدیرشناسی با بیان اینکه پیامبر‌(ص) در سال سوم بعثت در یوم‌الدار نیز به‌نوعی علی‌(ع) را معرفی می‌کند افزود: در آن روز هم بعد از اینکه پیامبر‌(ص) دعوت خود را به‌صورت عمومی انجام می‌دهد، سه مرتبه از اقوام خود سوال می‌کند که چه کسی من را در معرفی دین اسلام کمک می‌کند و هر سه مرتبه حضرت علی‌(ع) اعلام آمادگی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه این موضوع در تمام کتب اهل سنت نیز آمده است خاطر‌نشان کرد: پیامبر‌(ص) بعد از اعلام آمادگی حضرت علی‌(ع) فرمود که علی برادر من است و این سوال مطرح می‌شود که چگونه است که پیامبر‌(ص) که هنوز خودش و دینش را قبول ندارند، جانشینش را انتخاب کند و باید بدانیم که پیغمبر(ص) مامور است که اسلام را کامل معرفی کند.

آیت‌الله شاه‌آبادی با بیان اینکه اسلام یک مجموعه سه عنصری متشکل از توحید، نبوت و ولایت است افزود: پیامبر‌(ص) مامور به معرفی اسلام به‌طور کامل است و نمی‌توانست اسلام را ناقص معرفی کند.

وی با اشاره به اینکه واقعه غدیر در سال 10 هجرت اتفاق افتاد تصریح کرد: 20 سال قبل پیامبر‌(ص)، در یوم‌الدار علی‌(ع) را وزیر، اخوت، وصایت، خلافت و ولایت نسبت داد.

 مدیر موسسه غدیرشناسی با بیان اینکه قوی‌ترین و منطقی‌ترین مکتب عالم، مکتب تشیع است گفت: متاسفانه اطلاعات ما نسبت به مکتب تشیع بسیار کم است و به‌همین دلیل نمی‌توانیم پاسخ شبهات را بدهیم.

وی با اشاره به اینکه امام علی‌(ع) در خطبه‌ای در نهج‌البلاغه می‌فرماید که در هنگام نزول وحی و مبعوث شدن پیامبر‌(ص) صدای نعره‌ای را شنیدند افزود: آن صدای نعره، فریاد شیطان بود که پیامبر‌(ص) به علی‌(ع) فرمود، شیطان بعد از مبعوث شدن به پیامبری از حرف‌شنوی مردم ناامید شد و هر چه من پیغمبر بشنوم علی هم می‌شنود.

آیت‌الله شاه‌آبادی با تاکید بر مطالعه و تحقیق دقیق در مورد مکتب تشیع اظهار‌ داشت: فکر نکنید پیغمبر‌(ص) در غدیر تصمیم گرفت که علی‌(ع) را به عنوان جانشین خود معرفی کند، بلکه علی‌(ع) از سال‌های دور مطرح بود که باید مطالعه کرد و همه این ادعاها اثبات‌شده و قابل دفاع است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار