مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان از ثبت نام ۱۷ هزار نفر در سامانه کارورزی این استان خبر داد.
کد خبر: ۴۷۴۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸ 07 August 2017
رضا اسماعیلی ظهر یکشنبه در کارگروه اشتغال شهرستان رفسنجان اظهار داشت: دوسالانه اشتغال استان کرمان تهیه شده که مجموعه ورودی بازار کار استان است.

وی با بیان اینکه باید زمینه ایجاد این تعداد شغل فراهم شود و سهم هر دستگاه مشخص شده است، افزود: پیش‌بینی شده که طی این مدت ۳۶ هزار شغل در استان ایجاد کنیم که سهم رفسنجان سه هزار شغل است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۳۷ درصد اشتغال استان کرمان در بخش کشاورزی است، تصریح کرد: این در حالی است که سهم کشاورزی در اشتغال کشور زیر ۲۰ درصد است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با بیان اینکه در زمینه اشتغال در بخش کشاورزی ریزش داریم، ادامه داد: البته رفسنجان نیز در این امر مستثنی نیست و امکان دارد با شدت بیشتری مواجه شود.

اسماعیلی با اشاره به سهم بالای کشاورزی در اشتغال در رفسنجان یادآور شد: در بخش خدمات باید به سمت کارآفرینی برویم و از منابعی که داریم به خوبی استفاده کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان در ادامه اظهار کرد: امسال ۲۰ هزار میلیارد تومان برای کارگروه اشتغال کشور در نظر گرفته شده است که سهم استان کرمان حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیارد تومان است. البته برای استفاده از این مبلغ طرح‌های کارشناسی شده باید مطرح شود که اشتغال داشته باشند.

وی تصریح کرد: امسال سهم استان کرمان از وام‌های خانگی خرد و کوچک، بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان است که هنوز تقسیم‌بندی شهرستان‌ها کامل نشده و هر شهرستانی که پای کار باشد می‌تواند جذب بیشتری داشته باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان همچنین از ثبت نام ۱۷ هزار نفر در سامانه کارورزی استان کرمان خبر داد و گفت: امسال ۳۴ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی با سود چهار درصد در استان پرداخت می‌شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار