مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲۷ هزار دانش‌آموز تبعه افغانستانی در استان کرمان تحصیل کردند گفت: پیش‌بینی می‌شود تعداد دانش‌آموزان تبعه افغانستانی در سال تحصیلی جدید به حدود ۳۰ هزار نفر برسد.
کد خبر: ۴۷۶۸۰۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵ 12 August 2017
محمد محسن‌بیگی امروز در آئین افتتاح مجتمع بزرگ خیرساز آموزشی در زنگی‌آباد کرمان که با حضور امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور برگزار شد، اظهارداشت: حدود 4 هزار و 800 مدرسه دولتی در استان کرمان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه حدود 570 هزار نفر دانش‌آموز در استان کرمان از مقطع پیش‌دبستانی تا متوسطه دوم در حال تحصیل هستند گفت: هزار و 500 مدرسه غیر دولتی نیز در سراسر استان کرمان فعالیت می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه کمترین میزان دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در استان کرمان وجود دارد افزود: امروز از نظر گستره جغرافیایی هیچ نقطه‌ای از استان وجود ندارد که امکان تحصیل برای دانش‌آموزی نباشد.

وی  با بیان اینکه حتی در زیر چادر هم امکانات تحصیلی برای دانش‌آموزان در مناطق محروم و دوردست استان فراهم شده است خاطرنشان کرد: 240 مدرسه شبانه‌روزی نیز در استان کرمان در امر آموزش فعالیت می‌کنند.

محسن‌بیگی با اشاره به اینکه در سال گذشته 27 هزار دانش‌آموز تبعه افغانستانی در استان کرمان تحصیل کردند  گفت: پیش‌بینی می‌شود تعداد دانش آموزان تبعه افغانستانی در سال تحصیلی جدید به حدود 30 هزار نفر برسد.

وی با بیان اینکه بحث کیفیت بخشی به آموزش و پرورش در دستور کار است افزود: سال گذشته رتبه دوم کنکور در رشته ریاضی از استان کرمان بود و امسال نیز رتبه اول کنکور در رشته تجربی از استان کرمان بدست آمده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه بیش از 800 فضای آموزشی تخریبی در استان کرمان وجود دارد تصریح کرد: 30 مدرسه خیرساز تا ابتدای مهر در استان کرمان افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به افتتاح مجتمع آموزشی خیرساز زنگی‌آباد اظهارداشت: این مجتمع آموزشی که توسط خیر مدرسه ساز ماشاالله زنگی‌آبادی احداث شده است از ابتدای مهر مورد استفاده دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار