رفسنجان - نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی در خصوص حواشی مراسم تحلیف رئیس جمهور توضیحاتی را ارائه کرد.
کد خبر: ۴۷۷۳۶۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹ 13 August 2017
احمد محمدی انارکی شنبه شب در نشست با اصحاب رسانه محمدی انارکی در خصوص مراسم تحلیف رئیس‌جمهور و حواشی آن، اظهار کرد: حضور بیش از ۱۰۰ هیئت در سطوح مختلف از کشورهای مختلف جهان در این مراسم مایه افتخار و آبروی نظام جمهوری اسلامی و این موضوع برای منافع ملی و کشور مهم بود.
 
وی ادامه داد: بحث سلفی‌گرفتن که حواشی در پی داشت کاملا اتفاقی بود و من از سمت چپ که وارد شدم اصلا خانم موگرینی را ندیدم و تنها با آقای قشقاوی در حال شوخی بودم و اصلا نگاهم به دوربین نبود که عکس گرفته شد و آن حواشی را در پی داشت.
 
انارکی‌محمدی همچنین گفت: مملکت ما قانون دارد و بعضی کارها به مصلحت نظام است در مورد سران فتنه ما تصمیم‌گیر نیستیم و کاری به این قضیه نداریم و به امر شورای عالی امنیت ملی تمکین می‌کنیم.
 
وی در ادامه با تبریک روز خبرنگار، اظهار داشت: وقتی صحبت از دهکده جهانی می شود انسانها جزئی از آن هستند و دیوار و مرز در آینده معنی ندارد چون ارتباطات آنقدر شبکه ای عمل می کند که نمی توان منحصر شد.
 
وی نقش ایران در منطقه و جهان را پررنگ و مهم توصیف کرد و افزود: این موضوع هم مسئولیت خبرنگاران را سنگین تر و هم اهمیت کار اصحاب رسانه را نشان می دهد.
 
وی بیان کرد: با عمل به تأکیدی که رهبر معظم انقلاب برای حفظ وحدت ملی دارند، می‌توانیم در حفظ منابع ملی موفق باشیم و چهره واقعی اسلام را به جهانیان نشان دهیم چراکه برخی با پرچم اسلام جنایت‌هایی در جهان انجام می‌دهند که این جنایات به پشتیبانی آمریکا، رژیم صهیونیستی و دیگر کشورهای مستبد است و هیچ ارتباطی با اسلام ناب ندارد.
 
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس در ادامه مطالبه گری مردم رفسنجان را به علت نجابت آنها پایین توصیف و تصریح کرد: مشکلاتی است که سال‌ها این منطقه با آن دست و پنجه نرم می‌کند هنوز روی زمین مانده است از جمله مسئله راه‌آهن که باید سالها پیش از رفسنجان عبور می‌کرد و باید پیگیری می‌شد.
 
محمدی انارکی با تأکید بر اینکه به دور از هر نوع جناح‌بندی آماده برطرف‌کردن مشکلات حوزه انتخابیه هستیم، تصریح کرد: ما سعی بر حفظ وحدت شهرستان داریم چرا که وحدت به نفع مردم است تا به مردم خدمت کنیم و در این راستا از هیچ توان و تلاشی دریغ نمی‌کنیم.
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه گفت: وضعیت آب در کشور به‌ویژه استان کرمان و شهرستان رفسنجان از دغدغه های ما است که با تغییر اقلیم این مشکل به وجود آمده است.
 
محمدی انارکی افزود: بدترین نقطه شمال رفسنجان است که از دشت انار شروع شده و کم آبی و سطح پایین آبها از دغدغه ها است. امروزه ۹۰ هزار هکتار جنگل مصنوعی در منطقه داریم که ۴۰ هزار هکتار اراضی فاقد سند در دو شهرستان رفسنجان و انار به روش غرق‌آبی آبیاری می‌شوند.
 
وی ادامه داد: از این ۴۰ هزار هکتار ۳۶ هزار هکتار در شهرستان رفسنجان و مابقی در شهرستان انار قرار گرفته که از محل ماده سه قرار است تعهدی از کشاورز بگیریم و تسهیلاتی از طریق جهاد کشاورزی برای آبیاری نوین به این میزان زمین اختصاص یابد تا در مصرف آب صرفه‌جویی شود.
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: در برنامه ششم توسعه یک ‌هزار و ۵۰۰ میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای اشتغال پایدار در مناطق محروم و روستایی در نظر گرفته شده که امیدواریم امسال بتوانیم از این مورد جذب بیشتری برای شهرستان داشته باشیم.
 
انتظار کابینه قوی‌تری را داشتیم
 
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به خبرنگاری با اشاره به معرفی کابینه دوازدهم از سوی رئیس جمهور، بیان داشت: انتظار داشتیم کابینه قوی‌تری از این معرفی شود.
 
محمدی انارکی با بیان اینکه در مجموع به جز چند وزیر که در حال بررسی هستیم امیدواریم کابینه خوب و قوی داشته باشیم، تصریح کرد: با توجه به اینکه از مباحث مهم ما وزرای اقتصاد و دارایی و بازرگانی است با انتخابی که صورت گرفته امیدواریم حرکتی ایجاد شود.
 
وی به موضوع مالیات اشاره و اظهار کرد: مالیات استان کرمان نسبت به سال گذشته ۳۱.۵ درصد افزایش یافته بود که در این رابطه بحث و بررسی کردیم و با رایزنی آن را پایین آوردیم.
 
این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: این میزان مالیات نسبت به سال ۹۲ حدود ۶۰ درصد افزایش یافته بود افزایش مالیات برای استان کرمان در حالی بود که در این استان درآمد کاهش یافته و خشکسالی حاکم است لذا می‌طلبید نسبت به کاهش آن تلاش کنیم که خوشبختانه تلاشهای ما نتیجه داد.
 
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس به جلسه خود با برخی مسئولان تامین اجتماعی کشور و استان در خصوص احداث بیمارستان تامین اجتماعی در رفسنجان اشاره و عنوان کرد: با توجه به اینکه در شهرستان رفسنجان ۱۷۴ هزار نفر و در شهرستان انار ۲۵ هزار نفر تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند، بودجه احداث پلی‌کلینیک تأمین اجتماعی رفسنجان دیده شده و زمین آن به مساحت چهار هزار و ۲۰۰ مترمربع در خیابان امیرکبیر لحاظ شده است که امیدواریم روند احداث آن تسریع شود.
 
محمدی انارکی با بیان اینکه جاده نوق به انار تا دو، سه سال آینده دو بانده خواهد شد، افزود: برای دو بانده‌شدن جاده رفسنجان – زرند نیز رایزنی کردیم و یکی از نیازهای مهم شهرستان است که باید برآورده شود.
 
۶۰ هزار تبعه افغانستانی در شهرستان رفسنجان ساماندهی می شوند
 
وی از تکمیل سالن ورزشی ۹ دی در سال جاری خبر داد و گفت: از محل ۲۷ صدم درصد ارزش‌افزوده مبلغ خوبی برای ورزش و جوانان گذاشتیم که امیدوارم جذب خوبی برای شهرستان‌های رفسنجان و انار داشته باشیم.
 
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس با اشاره به تعیین مرز هوایی شهرستان، اظهار داشت: با توجه به انجام فیبر نوری در فرودگاه بین‌المللی رفسنجان پروازهای خارجی در آینده نزدیک از این فرودگاه راه‌اندازی می‌شود.
 
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان اینکه بیش از ۶۰ هزار تبعه افغانستانی در شهرستان رفسنجان ساماندهی می شوند، اضافه کرد: اردوگاه افاغنه حصارکشی شده و ورود و خروج به اردوگاه کاملا کنترل‌شده خواهد بود، همچنین اتباعی که در بافت فرسوده مرکز شهر ساکن شده‌اند ساماندهی می‌شوند.
 
وی افزود: تمام افاغنه غیرمجاز باید کارت کار دریافت کنند و تمام هزینه‌ها از جمله مالیات و عوارض را همچون شهروندان ایرانی پرداخت کنند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار