مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان با اشاره به اینکه تاثیر چشمان شهید حججی هنگام اسارت، عالم را دگرگون کرده است گفت: این شهید عشق حقیقی را فهمید و مسیر الهی را انتخاب کرد.
کد خبر: ۴۷۸۵۹۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷ 15 August 2017
سرهنگ پاسدار محمد‌مهدی ابوالحسنی عصر امروز در مراسم گرامیداشت شهید حججی و سه شهید گمنام کرمان معراج شهدا اظهار‌داشت: کلمه شهید از اسرار الهی است و ذکر لب عاشقان شهدا، کلمه شهید است.

وی با اشاره به اینکه باید خدا را شاکر باشیم که در دوره‌ای از زمان قرار گرفته‌ایم که در نظام اسلامی نفس می‌کشیم گفت: باید در جوار شهدا نسبت به شهدا معرفت پیدا کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان با بیان اینکه شهدا برای دین اسلام جانشان را فدا کردند افزود: امروز تاثیر چشمان شهید حججی هنگام اسارت، عالم را دگرگون کرده است.

وی با اشاره به اینکه شهید حججی نمونه بارز عشق بازی با خدا است خاطر‌نشان کرد: این شهید عشق حقیقی را فهمید و مسیر الهی را انتخاب کرد.

ابوالحسنی با اشاره به پخش فایل وصیت شهید حججی با فرزند خردسالش در فضای مجازی گفت: این شهید با وصیتی که برای فرزندش بیان کرد، دنیای مادی را به مسخره گرفت.

وی با بیان اینکه در عالم هستی، هیچ‌کس عزیز‌تر از حسین‌بن ‌علی‌(ع) نیست و عزیز‌ترین فرد عالم را ذبح کردند افزود: به هر کسی اذن داده نمی‌شود که اینگونه در راه خدا به شهادت برسد و شهید حججی نیز در راه خدا سرش را داد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان با اشاره به اینکه مکتب شهدا یکی است و یک راه دارد و آن هم عبودیت است تصریح کرد: فقط مکتب شهید حججی در وداع با پدر و مادر بزرگترین درس است  و این شهید هنگام وداع با پدر و مادرش خم شد و پای آنها را بوسید و نشان داد که برای رسیدن به خدا باید به والدین احترام ویژه گذاشت.

وی با بیان اینکه همین حرکت بهترین درس برای نسل جوان ما است گفت: نسل جوان ما باید بداند که اگر می‌خواهد خدایی بشود باید پدر و مادرش را احترام کند و غیر از این عاقبت به‌خیری وجود ندارد.

ابوالحسنی با اشاره به اینکه دشمنان ما بدانند که راه شیعه راه شهدا و عاشورا است افزود: شیعه با ذبح‌شدن در مسیر خدا بزرگ شده است و از همین راه عزتمند می‌شود.

مراسم گرامیداشت شهید حججی و سه شهید گمنام در معراج شهدای کرمان که به همت واحد خواهران هیئت محبین‌المجتبی‌(ع) کرمان برگزار شد با مداحی مداح اهل‌بیت‌(ع) عادل رضایی همراه بود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار