معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه حدود ۱۰ درصد دانش‌آموزان ابتدایی در استان کرمان از اتباع افغانی هستند، گفت: وضعیت آموزش و پرورش در ‌فضای فیزیکی ‌اصلا خوب نیست.
کد خبر: ۴۷۸۶۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱ 15 August 2017
محمدتقی نظرپور عصر امروز در آئین افتتاح مدرسه 12 کلاسه "حکیم خیام" اتباع افغانی در کرمان اظهار داشت: بحث مکان‌یابی در احداث مدارس بسیار با اهمیت و مهم است.

وی با اشاره به اینکه ساخت مدارس باید با معماری زیبا و بسیار خوب انجام شود گفت: اگر معماری مدارس خوب باشد ماندگاری آن نیز بیشتر می‌شود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه خوب ساختن مدارس و نظارت بر آن در آموزش و پرورش بسیار مورد تاکید است افزود: از جهتی نگهداری فضاهای آموزشی بعد از احداث نیز لازم است و باید مورد توجه مسئولان امر قرار گیرد.

نظرپور با اشاره به  اینکه تغییر کابری اتاق‌ها در مدارس باید با نظر طراح و معمار ساختمان انجام شود، خاطر نشان کرد: بعضی تغییر کابری‌ها به طور سلیقه‌ای، عمر مدرسه را کاهش می‌دهد.

وی با بیان اینکه اداره نوسازی توسعه و تجهیز مدارس باید در نگهداری مدارس نیز مشارکت داشته باشد گفت: این مهم از وظایف اداره نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس است و باید به آن توجه شود.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در زمان احداث مدارس نباید مسائل فنی و تخصصی فدای زمان شود افزود: ساخت و سازها باید کاملا فنی و با مقاومت بالا انجام شود.

وی با اشاره به اینکه اگر می‌خواهیم دانش‌آموزان ما شاداب و با نشاط باشند باید فضای آموزشی نیز با نشاط، شاداب و زیبا ساخته شود تصریح کرد: در استان کرمان حدود 10 درصد دانش‌آموزان مقطع ابتدایی از اتباع افغانی بوده که نیازمند فضای آموزشی هستند.

نظرپور با اشاره به اینکه براساس آمار ارائه شده سرانه کلاسی دانش‌آموزان ابتدایی در شهر کرمان 40 دانش‌آموز در هر کلاس است گفت: این عدد اصلا عدد خوبی نیست و سرانه متوسط کشوری حدود 28 نفر در کلاس است.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت آموزش و پرورش در بحث فضای فیزیکی در استان کرمان اصلا خوب نیست اظهار داشت: با این سرانه فضای آموزشی کم نمی‌توان انتظارات خوبی از وضعیت تعلیم و تربیت در کرمان داشته باشیم.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار