معاون شرکت آب و فاضلاب استان کرمان با اشاره به اجرای مطالعات شبکه آب و فاضلاب رفسنجان گفت: برای اجرای شبکه فاضلاب رفسنجان ۳۰۰ میلیارد تومان نیاز است.
کد خبر: ۴۷۹۱۱۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶ 16 August 2017
عباس سلطانی نژاد عصر سه شنبه در نشست خبری در محل اداره آب و فاضلاب شهری رفسنجان اظهار داشت: امسال ۱۵ هزار مترمکعب مخزن و ۲۵ کیلومتر بازسازی خطوط اصلی شبکه توزیع آب رفسنجان را در دستور کار قرار دادیم که در چند روز آینده عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

وی افزود: برای تامین آب شهر بهرمان نیز ۱۲ کیلومتر خط انتقال، حفاری یک حلقه چاه و احداث ۳ هزار مترمکعب مخزن را در حال اقدام داریم که تا دو هفته آینده مورد بهره برداری قرار می گیرد همچنین مطالعات تامین آب شهر صفائیه نیز انجام شده و در حال تصویب آن قرار داریم.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان کرمان با اشاره به اجرای مطالعات شبکه آب و فاضلاب رفسنجان، گفت: برای اجرای شبکه فاضلاب رفسنجان ۳۰۰ میلیارد تومان نیاز است.

سلطانی نژاد توضیح داد: شهر رفسنجان در اولویت طرح های فاضلاب قرار ندارد و ما به دنبال استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای سرمایه گذاری هستیم و تاکنون دو مرتبه آگهی مزایده آن منتشر شده اما متاسفانه کسی حاضر به سرمایه گذاری نشده است و دوباره برای بار سوم آگهی مزایده آن منتشر خواهد شد.

وی بیان کرد: پیش بینی ما این است که در صورت اعلام سرمایه گذار، ظرف سه سال شبکه و تصفیه خانه فاضلاب رفسنجان احداث شود.

آزمایشگاه آب و فاضلاب کرمان مجهزترین آزمایشگاه جنوبشرق

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان کرمان نیز در این نشست خبری با اشاره به اینکه در دو مرحله در دستگاهها آب تصفیه می شود در خصوص پساب آنها گفت: میزان پساب دستگاههای تصفیه آب ۲۵ درصد آب تولیدی است که روی آن کنترل های لازم انجام می شود.

مجتبی ابراهیم نژاد ادامه داد: کیفیت این پساب ها در حدی است که هیچ مشکلی ندارد و می تواند به چرخه برگردد اما با این وجود، در کنار دستگاههای تصفیه، چاههای جذبی حفر شده و این پساب به چاهها منتقل می شود.

وی بیان کرد: میزان EC پساب دستگاههای تصفیه در حد استاندارد است و می توان از پساب دستگاههای تصفیه برای فضای سبز استفاده کرد.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان کرمان در ادامه اظهار کرد: آزمایشگاه کنترل کیفیت ستاد مرکزی آب و فاضلاب استان کرمان، مجهزترین آزمایشگاه در جنوبشرق کشور است که به طور مرتب آب شهرهای استان را کنترل و به کشور گزارش می کنیم.

ابراهیم نژاد اضافه کرد: روزانه دو یا سه مرتبه از دستگاههای تصفیه آب نمونه برداری و کنترل می شوند و تاکنون هیچ مشکلی نداشته اند و آب با کیفیت در اختیار مردم قرار می گیرد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار