رفسنجان-مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کرمان گفت:کیفیت آب در استان دچار چالش شده و چاههایی که برداشت آب از آنها در عمق ۱۰۰ متر انجام می شد امروز به ۲۵۰ متر رسیده و آبدهی چاهها نیز کاهش یافته است.
کد خبر: ۴۷۹۱۱۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴ 16 August 2017
محمد طاهری عصر سه شنبه در نشست خبری در محل اداره آب و فاضلاب شهری رفسنجان اظهار داشت: بیش از ۷۰ درصد اقلیم و جغرافیای ایران در منطقه گرم و خشک قرار دارد و در این بین میانگین بارندگی استان کرمان که در این اقلیم قرار دارد از ۱۴۵ میلیمتر به ۱۳۰ میلیمتر کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه بارندگی های در حد نرمال نیز امکان زنده کردن و احیاء سفره های آب زیرزمینی را ندارند، افزود: متاسفانه بارندگی شهرستان رفسنجان خیلی کمتر از میانگین استان است و در سال گذشته میران بارندگی شهرستان ۵۹ میلیمتر بوده و میزان برداشت از دشت های استان خیلی بیشتر از تغذیه آبخوان و آورده آن دشت است.

وی خشکسالی های پی در پی و برداشت های بی رویه از سفره های آب زیرزمینی را بر کیفیت و کمیت آب در استان تاثیرگذار دانست و یادآور شد: کیفیت آب در سراسر استان دچار چالش شده و چاههایی که برداشت آب از آنها در عمق ۱۰۰ متر انجام می شد امروز به ۲۵۰ متر رسیده و آبدهی چاهها نیز کاهش یافته است.

مدیرعامل آبفا استان کرمان با تأکید بر رعایت تمام شاخصه های بهداشتی در آب شرب بر اساس معیارهای جهانی، ابراز داشت: در بسیاری از کشورهای دنیا آب شرب از آب بهداشتی جدا شده و آب شرب به صورت بسته بندی عرضه می شود.

طاهری در ادامه با اشاره به اینکه در شهر رفسنجان ارتقاء کیفیت آب را مدنظر داریم، گفت: در شهر رفسنجان با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی با سرمایه گذار بخش خصوصی برای نصب ۵۰ دستگاه تصفیه آب در ۵۰ نقطه شهر رفسنجان قرارداد بستیم.

این مسئول با بیان اینکه قرار بود این ۵۰ دستگاه بر اساس نیاز و استقبال مردم نصب شود، ادامه داد: انتظار داشتیم ظرف مدت شش ماه ۵۰ دستگاه در شهر نصب و فاز دوم طرح آغاز شود که این شرکت تاکنون پس از یکسال، ۱۳ دستگاه تصفیه آب در شهر رفسنجان نصب کرده که دلیل اصلی آن عدم استقبال مردم از این موضوع بوده و سرمایه گذار از نظر اقتصادی در حال متضرر شدن است.

مدیرعامل آبفا استان کرمان خواستار اطلاع رسانی رسانه ها در خصوص استفاده مردم از دستگاههای تصفیه آب شد و تصریح کرد: آب دستگاههای تصفیه به مراتب با کیفیت تر و مقرون به صرفه تر از آبهای بسته بندی است و هر لیتر آب این دستگاه ۳۶ تومان قیمت دارد.

طاهری تصریح کرد: در صورت رونق استفاده از دستگاههای تصفیه آب در نظر داریم برای رفاه مردم، سیستم توزیعی را نیز برای آن در نظر بگیریم.

وی با تقدیر از زحمات مدیران و پرسنل آب و فاضلاب رفسنجان، بیان کرد: زحمات شبانه روزی این افراد باعث شده مردم رفسنجان در گرمترین روزهای سال با قطعی یا کمبود آب روبرو نباشند.

طاهری همچنین به فاضلاب رفسنجان نیز اشاره کرد و گفت: پیگیری های نماینده مردم رفسنجان در مجلس و فرماندار رفسنجان در این خصوص به طور مداوم ادامه دارد و تاکنون دو بار مزایده آن برگزار و تاکنون اقبالی حاصل نشده است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار