تیم والیبال نوجوانان ایران در هشتمین و آخرین مسابقه خود در رقابت‌های قهرمانی جهان موفق به شکست روسیه شد تا برای دومین بار به مدال طلای این رقابت‌ها دست یابد.
کد خبر: ۴۸۵۲۴۷
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲ 28 August 2017

مرحله نهایی پانزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان پسر زیر 19 سال جهان امروز (یکشنبه) با هشت دیدار پیگیری شد.

تیم والیبال نوجوانان ایران از ساعت 20 و 30 به‌وقت تهران در دیدار نهایی این رقابت‌ها به مصاف روسیه رفت و سه بر یک به پیروزی رسید تا با هشت پیروزی متوالی قهرمان این رقابت‌ها شود. تیم ایران در این رقابت‌ها 24 ست حریفان خود را شکست داد و تنها در سه ست مغلوب شد.

شاگردان محمد وکیلی، سرمربی تیم والیبال نوجوانان ایران در ست سوم 25 بر 21 مغلوب روسیه شدند اما در ست‌های اول، دوم و چهارم به‌ترتیب با امتیازهای 25 بر 20، 25 بر 23 و 25 بر 20 روسیه را شکست دادند.

ملی پوشان نوجوان ایران در دیدارهای قبلی (دور مقدماتی) موفق به شکست ایتالیا (سه بر دو)، مکزیک (سه بر صفر)، چین (سه بر صفر) و جمهوری چک (سه بر صفر) شده بودند و در دیدار مراحل اول و دوم پلی‌آف نیز ترکیه و برزیل را سه بر صفر شکست داده بودند. تیم ایران در مرحله نیمه‌نهایی نیز کره جنوبی را سه بر صفر از پیشِ‌رو برداشت.

محمد وکیلی سرمربی تیم والیبال نوجوانان ایران در ابتدای مسابقه با ترکیه از ترکیب مهدی جلوه، امیرحسین توخته، امیرمحمد فلاحت‌خواه، مرتضی شریفی، امیرحسین اسفندیار، پوریا یلی و محمدرضا حضرت‌پور استفاده کرد.

روس‌ها از سال 1989 تا کنون شش مدال شامل، سه طلا، دو نقره و یک برنز به دست آوردند و امسال برای سومین بار به مدال نقره و مقام نایب‌قهرمانی دست یافتند. در رقابت‌های سال 2015 و در کشور آرژانتین شاگردان محمد وکیلی در دیدار رده‌بندی نیز موفق به شکست روسیه شدند و به مدال برنز دست یافتند.

در دیدار رده‌بندی این رقابت‌ها نیز ژاپن سه بر صفر کره جنوبی را شکست داد تا تیم‌های ایران، روسیه و ژاپن به‌ترتیب رتبه‌های اول تا سوم پانزدهمین دوره این مسابقات را از آن خود کنند.











منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار