کد خبر: ۴۸۷۳۶
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۲ 16 June 2015

اکسپو میلان 2015 : اکسپو چیست؟ اکسپو رویدادی است فرهنگی-تجاری که در فواصل 5 ساله در کشورهای مختلف برگزار می‌شود. اکسپو 2015 در شهر میلان ایتالیا (اکسپو میلان 2015) و به مدت شش ماه از 1 می  تا 31 اکتبر 2015 با موضوع "تغذیه زمین، انرژی برای حیات" شروع میکند.

این نمایشگاه بزرگ و عظیم با مساحتی قریب به یک میلیون متر مربع در طول مدت برگزاری 184 روزه خود، پذیرای بیش از 20 میلیون بازدید کننده از اقصی نقاط دنیا خواهد بود. بازدیدکنندگانی که علاوه بر گشت و گذار در طول مدت برگزاری نمایشگاه این امکان نیز برای آنها فراهم می شود که با فرهنگ عامه مردم و نوع عادت غذایی کشورهای شرکت‌کننده آشنا شوند.
لوگوی اکسپو میلان 2015
لوگوی طراحی شده برای اکسپو میلان 2015 که توسط تعداد کثیری از دانش آموزان رشته های هنر، گرافیک، مد، طراحی صنعتی و از بین انبوهی از طرحهای ارائه شده انتخاب گردید حاوی حروف، نمادها و رنگهایی است که هر کدام مفهوم خاصی را در بیننده القا می کنند.
در این لوگو از سه رنگ پایه زرد، آبی و قرمز جهت ایجاد رنگها و سایه های رنگی مختلف استفاده شده است و طراحی و جای دادن چهار حرف "EXPO" و چهار رقم "2015" به گونه ای زیرکانه در لوگوی اکسپو 2015 میلان جلوه خاصی به آن داده  و بیننده را مجذوب خود می سازد.
این آرم را می توان به صورتهای مختلفی تفسیر کرد. رنگهای پایه ادغام شده با اشکال خطی در عین سادگی نشان دهنده چند فاکتور مختلف است ازجمله اینکه، نشان دهنده ماهیت وجودی غذاها(غذا به عنوان یکی از عناوین برنامه‌های اکسپو ۲۰۱۵) است به طوریکه می توان با ترکیب چند ماده غذایی ساده، تعداد متنوع و گوناگونی از انواع خوراکیها با مزه های متفاوت تهیه کرد همچنین بیانگر نور و انرژی است که در آن رنگهای ساده و ابتدایی چگونه می توانند با هم ترکیب شده و انواع سایه ها و رنگهای دیگر را تشکیل دهند.
دلایل انتخاب میلان به عنوان میزبان اکسپو 2015
شهر میلان، اولین بار در 28 آوریل 1906، میزبانی نمایشگاه بین المللی را در پارک سمپیون (Parco Sempion) با 200 پاویلیون، برعهده گرفت و موفقیت‌ها و تجارب این شهر در برگزاری نمایشگاه‌های بزرگ و جهانی یکی از دلایل انتخاب دوباره این شهر پس از گذشت یک قرن به عنوان میزبان اکسپو 2015 {اکسپو میلان 2015} شد.
شعار اکسپو  میلان 2015 : تغذیه زمین، انرژی برای حیات
عنوان " تغذیه زمین، انرژی برای حیات" با انتخاب میلان جهت میزبانی اکسپو 2015 توسط ایتالیا مطرح گردید تا شرکت کنندگان در این نمایشگاه نقطه نظرات و همفکری خود را در مباحثی همچون راهکارهایی جهت تضمین تامین آب و غذا برای تمامی ساکنان زمین – افزایش امنیت غذایی – حفظ تنوع گیاهی و جانوری و مباحث دیگری در رابطه با عنوان انتخابی نمایشگاه که یک مشکل همگانی است، به چالش بکشند.
این مباحث با هدف شبیه‌سازی مناقشه اصلی جهان هستی که در رابطه با تغذیه و تامین مواد غذایی برای همگان صورت می گیرد به صورت روزانه و در قالب کنفرانسها و سمینارهای مختلف برگزار می گردد. هدف نهایی این مباحث این است که شرکت کنندگان و بازدیدکنندگان با این سوال روبه رو شوند که چطور رفتارها و فعالیتهای امروزه بشر در فردای نسل آینده تاثیرگذار خواهد بود.
عنوان " تغذیه زمین، انرژی برای حیات "، مشتمل بر5 بخش می باشد که قسمتهای مختلف سایت نمایشگاهی را به هم متصل می سازد و هر کدام از این بخشها برداشتی متفاوت از نمایشگاه اکسپو 2015 ارائه خواهند کرد:
داستان بشر و مواد غذایی
مباحثی مشتمل بر مضامین هنری، نحوه امرار معاش، مسکن، تجارت و داد و ستد نسل بشر در طول تاریخ را در بر خواهد گرفت. این بحث از ناچاری نسل بشر در رابطه با تامین مواد غذایی شروع  شده و وابستگی جوامع مختلف به روشها و تکنیک های کشاورزی، زراعت و انواع مواد غذایی، توسعه و تغییرات ایجاد شده در طول زمان بر روی آنها را مورد بحث قرار می دهد.
قحطی در برابر خوشگذرانی (ناسازگاری دنیای معاصر)
امروزه نصف جمعیت جهان در فقر غذایی به سر می برند و هر روزه بر اثر سوء تغذیه شاهد مرگ و میر تعداد زیادی از این افراد هستیم در حالی که نیم دیگری از افراد بر اثر بد غذایی و خوشگذرانی و افراط در مصرف انواع مواد غذایی به انواع بیماریهای گوناگون مبتلا هستند. هدف از این بحث این است که چگونه  می توان این تناقض را با استفاده از آموزش و پیگیریهای جهانی و مهندسی اجتماعی حل کرد.
آینده غذا و مواد غذایی
چه نوع غذاهایی در آینده خورده خواهند شد؟ رژیم اصلی غذایی کودکان ما را چه غذاهایی تشکیل خواهد داد؟
اولین قدم در پاسخ به این سوالات افزایش سطح دانش و دانسته‌های نسل بشر و در قدم بعدی مباحثی در رابطه با روشهای کشاورزی و راهکارهای افزایش کیفیت محصولات غذایی و تغذیه جهانی خواهد بود.
امنیت غذایی = برابری و تساوی در جهان
اینکه چگونه ممکن است که بشریت را در رابطه با حفظ منابع غذایی حساس ساخت تا بتوان توازن و تعادل بین تولید و مصرف انواع مواد غذایی و منابع طببیعی برقرار کرد. طرح این پرسش در راستای تمرکز اصلی اکسپو 2015  بر حفظ منابع گیاهی و جانوری است.
طعم و مزه به عنوان یک علم
گرچه خوردن مواد غذایی به تنهایی مهم است، ولی می‌تواند بسیار شادی آفرین و مفرح هم باشد. مخلوطی از انواع طعم و مزه‌ها و سلایق مختلف با فرهنگهای گوناگون، گویای داستانی ویژه از هر کدام می باشد. بازدیدکنندگان با مشاهده غذاهای گوناگون با طعم های متنوع از فرهنگهای مختلف، ذائقه خود را امتحان کرده و راه‌های طعم دادن به مواد غذایی به شیوه فرهنگ‌های مختلف را یاد می‌گیرند.
محوطه نمایشگاهی اکسپو ۲۰۱۵ میلان
این محوطه که در مساحتی بالغ بر یک میلیون متر مربع گسترده شده و در محل تلاقی دو خیابان مهم و اصلی Cardo وِDecumano ساخته شده است. این محوطه بگونه ای ساخته شده که بیننده در همان لحظه ورود به سایت نمایشگاهی با کمی دقت در عناصر و سازه هایی که هرکدام بیانگرمفهوم خاصی هستند به مفهوم وعنوان نمایشگاه اکسپو پی می برد. بخشهای مختلف سایت نمایشگاهی اکسپو ۲۰۱۵ میلان به شرح زیر است:
 
 محل برگزاری اکسپو ۲۱۰۵ میلان
دلیل اینکه تقاطع دو خیابان Cardo و Decumano به عنوان محل برگزاری اکسپو 2015 در نظر گرفته شد این بود که بازدید کنندگان براحتی مسیرهای خود را در میان قسمتهای مختلف سایت نمایشگاهی پیدا کنند.
خیابان Decumano که از شرق تا غرب محوطه نمایشگاهی امتداد دارد، در بردارنده پاویلیون کشورهای مختلف شرکت کننده و همچنین وظیفه ارتباط دادن بین بخش شهری وروستایی سایت نمایشگاهی را بر عهده دارد.
خیابان Cardo وظیفه ارتباط دادن سایت نمایشگاهی را از شمال تا جنوب بر عهده دارد و تمام غرفه ها و صنایع ایتالیایی در امتداد این خیابان قرار گرفته اند.
انتهای پیام/*
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار