سه کاندیدای تصدی شهرداری کرمان در نشست عمومی شورای شهر کرمان برنامه های خود را تشریح کردند.
کد خبر: ۴۸۸۹۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶ 04 September 2017
رئیس شورای شهر کرمان یکشنبه شب در نشست عمومی شورای شهر کرمان که با موضوع بررسی برنامه های سه کاندیدای تصدی شهرداری کرمان برگزار شد، خطاب به خبرنگاران گفت: ما در شورای پنجم بنا داریم همه‌چیز شفاف به مردم گفته شود و این وظیفه‌ رسانه‌ها بوده و حسن نیت رسانه‌ها را می‌طلبد.

محمد فرشاد ادامه داد: توقع داریم همه چیز درست و بی‌کم و کاست منتشر شود نه با برداشت شخصی خبرنگار؛ چرا که اگر بخشی از صحبت‌ها را منتشر نکنید به گونه‌ای که بحث ابتر بماند مخاطبان برداشت درستی نخواهند داشت.

وی ادامه داد: در نشست فوق العاده شنبه شورا متاسفانه دو، سه مورد این اتفاقات افتاد. این اتفاقات، باعث خدشه به اعتماد متقابل خواهد شد.

فرشاد ادامه داد: وقتی رسانه‌ای اخبار را درست منتقل کند اعتبار برای خود رسانه ایجاد می‌کند. قرار نیست برای کسی ابراز احساسات کنید چرا که شبهه ایجاد می‌شود.

در ادامه  عالم زاده به عنوان سومین کاندید منتخب شورای پنجم به ارایه برنامه های خود پرداخت.

عالم زاده؛ گردشگری مهمترین پایه‌ توسعه‌ شهر کرمان در تمام برنامه‌ریزی‌ها خواهد بود

سید مهران عالم‌زاده؛ برنامه و دیدگاه‌های خود را در صحن علنی شورای شهر کرمان مطرح کرد و گفت: یقین دارم شورای شهر کرمان هر انتخابی داشته باشد بهترین انتخاب خواهد بود.

وی ادامه داد: نوع نگاه و تفکر شهردار آینده را ارائه می‌کنم و این صحبت ها برنامه هایم نیست چرا که نه زمان کافی و نه پایه‌ اطلاعات کافی برای نوشتن برنامه‌ای جامع در اختیار نبود.

نامزد شهرداری کرمان افزود: باید روز به روز صدا و نگاه متخصصان، هنرمندان، دانشگاهیان و شهروندان بیشتر در برنامه‌ریزی و تصمیم گیری‌ها شنیده و دیده شود.

عالم زاده افزود: ما به دنبال افزایش پایداری اقتصادی، اجتماعی و محیط زیستی، حراست از میراث تاریخی و طبیعی کرمان، ارتقای کیفیت معماری ساختمان‌های شهر کرمان، جلوگیری از گسترش حاشیه‌نشینی و ساماندهی کالبدی و اجتماعی به سکونتگاه‌های رسمی و... و. هستیم.

وی با اشاره به حمایت جدی از گسترش تولیدات هنری، رخدادهای فرهنگی و هنری اظهار داشت: گردشگری مهمترین پایه‌ توسعه‌ شهر کرمان در تمام برنامه‌ریزی‌ها خواهد بود.

عالم زاده با بیان اینکه افزایش شفافیت در تمام امور مالی، اداری و تصمیم گیری‌ها رخ خواهد داد، افزود: افزایش شایسته‌سالاری تخصص‌محور ضروری است.

وی با اشاره به اینکه کاهش تصدی‌گری و افزایش برون‌سپاری را دنبال می‌کنم، گفت: ایجاد مرکز مطالعات و پژوهش‌های شهرداری کرمان ضروری است.

عالم زاده تصریح کرد: از تمامی متخصصان اعم از جامعه‌شناسان، معماران، هنرمندان، برنامه‌ریزان، توسعه دهندگان و... بهره خواهم برد.

وی با بیان اینکه در نبود مدیریت واحد شهری می‌توان مدیریت هماهنگ شهری را پیگیری کنیم، گفت: همه‌ اعضای شورای پنجم شهر کرمان از نخبگان هستند و این، فرصتی کم‌نظیر است.

وی اظهار داشت: تحقق اهداف و آمال جز با برقراری حکمروایی کارآمد، مدرن، منطقی، سالم و شفاف امکان‌پذیر نیست.

نامزد شهرداری کرمان افزود: شهر کرمان دارای عارضه‌های مختلف عمومی است که باید آسیب‌شناسی و رفع شود.

وی گفت: تعامل حداکثری با تمام نهادهای موثر در مدیریت شهر، تقویت ساختار حقوقی شهرداری و اجرای دقیقتر قوانین در تمام امور، ایجاد تعامل در انجام وظایف مختلف شهرداری و تقویت وجوه تسهیل‌گری، هدایت و نظارت، تلاش برای ایجاد شهرداری مجازی، تلاش برای بودجه‌ریزی و برنامه‌ریزی مشارکتی و افزایش ارتباط با رسانه‌ها، تلاش برای حفظ کرامت ارباب رجوع، ارتقاء سطح تسهیلات رفاهی کارکنان شهرداری و ... از جمله برخی برنامه‌هایی است که در راستای حکمروایی شهری دنبال می‌کنم.

کمالی؛ برنامه‌ ۱۰۰ روزه‌ کوتاه‌مدت برای کرمان تهیه کرده‌ام

در ادامه منصور کمالی؛ به عنوان چهارمین کاندیدای شهرداری کرمان نیز برنامه و دیدگاه‌های خود در صحن علنی شورای شهر مطرح کرد و گفت: برنامه‌ آقای عالم‌زاده بسیار علمی بود و برنامه‌ من به او نزدیک است.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ ۱۰۰ روزه‌ کوتاه‌مدت برای کرمان تهیه کرده‌ام، گفت: شعار من برای کرمان شهری پاک، شاد و هوشمند است.

وی احساس شادی و جنب‌وجوش در مردم کرمان را اندک دانست و ادامه داد: کرمان شهری با هویت و اصالت ایرانی و اسلامی است که هویت آن مغفول مانده است.

نامزد شهرداری کرمان تصریح کرد: کرمان باید سرزنده و انسان‌محور شود و باید به حضور انسان‌ها در شهر اهمیت بدهیم.

وی با تاکید بر اینکه کرمان باید شهری امن در برابر آسیب‌ها و تاب‌آور در برابر مخاطرات باشد، تاکید کرد: در برنامه‌ام توجه‌ خاصی به توسعه‌ پایدار دارم.

کمالی اظهار داشت: در حوزه‌ مدیریت شهری باید به سمت حکمروایی خوب شهری حرکت کنیم در این راستا، شفافیت در نظام تصمیم گیری و تصمیم سازی و رانت‌زدایی است.

وی افزود:در استخدام نیروها هم باید شفاف‌سازی و رانت از شهرداری دور شود و سرمایه‌ انسانی مدیریت شهری باید ارتقا یابد.

نامزد شهرداری کرمان گفت: فرصت مشارکت مردم باید در فرآیند تصمیم سازی و برنامه ریزی شهری فراهم شود.

وی با بیان اینکه شهروندان باید به مطالبه‌گری عادت کنند، ادامه داد:همکاری بین‌سازمان‌ها و شهرداری باید روشن باشد.

کمالی در ادامه صحبت های خود افزود: نیروها به‌صورت رابطه‌ای ارتقاء نیابند بلکه براساس شایستگی آنها باشد.

غضنفری؛ حل بحران کم‌آبی در شهر کرمان یکی از اولویت‌هایم است

در ادامه نشست عمومی شورا غضنفری به عنوان آخرین کاندیدای شهرداری کرمان  برنامه‌ خود در صحن علنی شورا اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه شورای شهر کرمان برای انتخاب شهردار هر تصمیمی بگیرد من تبعیت می‌کنم، گفت: در شهر کرمان بانک جامع اطلاعاتی نداریم و ما هم با همین محدودیت، اقدام به تهیه‌ برنامه کرده‌ایم.

غضنفری ادامه داد: من با تحصیلات شیمی و کوله‌باری اندک از تجربه‌ اینجا هستم. «شهر دانش، شهروند آگاه» عنوان برنامه‌ من است.

وی حل بحران کم‌آبی در شهر کرمان یکی از اولویت‌هایش عنوان کرد و افزود: بهسازی وضعیت اداری، اجرایی و سیستم درآمد هزینه یکی از اهداف من است.

غضنفری عنوان کرد: شهردار حتما باید با استاندار و دیگر افراد تاثیرگذار استان تعامل خوبی داشته باشد. جوانگرایی و استفاده از افراد توانمند از برنامه‌های بنده است.

وی با اشاره به اینکه باید برای بررسی و به‌روز رسانی طرح‌های بالادستی شورایی تشکیل شود، ادامه داد: وضعیت اسناد و پروانه‌های ساختمانی ساماندهی شود.

وی بر لزوم ایجاد کمیته پایش و ناظر بر نحوه‌ اجرای درآمد پایدار تاکید کرد و گفت: بافت قدیم احیا و حاشیه‌نشینی باید ساماندهی شود.

غضنفری همچنین بر لزوم ساماندهی وضعیت پارک‌ها و فضای تفریحی و سبز در شهر کرمان تاکید کرد و افزود: توسعه‌ کمی و کیفی مراکز محلات ضروری است.

نامزد شهرداری کرمان با تاکید بر این مساله که اقامت‌های بوم‌گردی در بافت قدیم باید گسترش یابد، بیان کرد: همچنین با مشارکت بخش خصوصی پارکینگ‌ها باید توسعه‌ کمی یابد.

وی ادامه داد: فرهنگ پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری باید گسترش پیدا کند و شهر برای عبور اقشار خاص از جمله‌ معلولان و جانبازان مناسب سازی شود.

گفتنی است؛ براساس صحبت های رئیس شورای شهر کرمان به زودی عملکرد کاندیداها بررسی و شهردار کرمان اعلام می شود.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار