رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با بیان اینکه تمرکز استان نیز اجرای برنامه ششم توسعه است افزود: این برنامه زمانی اجرایی می‌شود که در برنامه سالانه و بودجه‌ای، بحث احکام بودجه را پیگیری کنیم.
کد خبر: ۴۹۲۷۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰ 12 September 2017
جعفر رودری امروز در نشست با اعضای شوراهای اسلامی شهرهای شهرستان‌های کرمان و راور که با حضور پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی برگزار شد اظهار‌ داشت: شوراهای شهری یک رکن مهم در پیشبرد توسعه مناطق خود هستند.

وی با اشاره به اینکه در مقطعی هستیم که برنامه ششم توسعه تدوین شده و در حال اجرا است گفت: شوراهای اسلامی نقش اساسی در اجرای برنامه ششم توسعه بوده و ظرفیت‌های مناطق خود را می‌شناسند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با بیان اینکه تمرکز استان نیز اجرای برنامه ششم توسعه است افزود: این برنامه زمانی اجرایی می‌شود که در برنامه سالانه و بودجه‌ای، بحث احکام بودجه را پیگیری کنیم و با آنها آشنا شویم.

وی خاطر‌نشان کرد: رشد تولید رقابتی مبتنی بر دانش و بهره‌وری در چارچوب اقتصاد مقاومتی و فرهنگ اسلامی ایرانی از سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب بوده و بسیار مورد توجه است.

رودری با اشاره به اینکه بودجه دولت منابعی دارد و باید این منابع تامین شود گفت: پیش‌بینی ما برای استان کرمان در برنامه ششم توسعه رسیدن به رشد متوسط اقتصادی 8.5 درصدی است و برای رسیدن به رشد اقتصادی 8.5 درصدی در استان کرمان به سالانه 24 هزار میلیارد تومان بودجه نیاز داریم.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه استان در بخش کشاورزی باید به رشد 3.1 درصد، ساختمان 8.5 درصد، معدن 10.7 درصد و صنعت به رشد 10.1 درصدی برسیم افزود: تقریبا 80 درصد بودجه عمومی صرف امور هزینه‌ای می‌شود و این یک نقطه ضعف در ساختار درونی دولت بوده که در حال اصلاح شدن است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با اشاره به اینکه حدود 20.6 درصد بودجه کشور صرف فعالیت‌های عمرانی و تملک دارائی‌ها می‌شود تصریح کرد: ما در استان کرمان رسیدن به رشد 8.5 درصدی را از محل 13 درصد بودجه دولتی، 36.5 درصد از تسهیلات بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری، 4.1 درصد از محل بورس و 9.7 درصد از صندوق توسعه ملی و همچنین 22.6 درصد از سرمایه‌گذاری خارجی پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه امسال 13 هزار و 79 میلیارد تومان بودجه ابلاغی استان بوده که 230 میلیارد تومان استفاده متوازن از اعتبارات کشور است گفت: حدود 220 میلیارد تومان در استان کرمان برای ایجاد اشتغال خرد و خانگی در نظر گرفته شده است که باید مورد توجه شوراها قرار گیرد.

رودری با اشاره به اینکه شوراها باید بر اساس شعار سال بحث تولید و اشتغال را مورد توجه ویژه قرار دهند افزود: 22 معین اقتصادی در استان مسئولیت توسعه را پیگیری می‌کنند که باید از ظرفیت اقتصادی آنها در مناطق استفاده شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار