بیست و چهارمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان کشور در کرمان با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۴۹۴۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱ 16 September 2017
آئین اختتامیه بیست و چهارمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان کشور شامگاه پنجشنبه در باغ تاریخی فتح‌آباد کرمان برگزار شد.

در این مراسم مجید ملانوروزی مدیرکل هنرهای تجسمی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علیزاده مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، زهرا موسی‌پور مدیر‌کل اجتماعی استانداری کرمان و جمع از اساتید و هنرمندان هنرهای تجسمی از سراسر کشور حضور داستند.

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در این مراسم با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان کشور فرصتی برای کشف استعدادهای هنرمندان جوان بود، اظهار‌داشت: جایگاه استان کرمان در حوزه هنرهای تجسمی ویژه است و حدود 660 نفر از هنرمندان استان کرمان در این حوزه فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به میزبانی کرمانی‌ها در جشنواره بیست و چهارم هنرهای تجسمی گفت: تمام سعی خود را کرده‌ایم تا بتوانیم با میزبانی مناسب، خاطره خوبی برای هنرمندان این عرصه از سراسر کشور به جا بگذاریم.

محمدرضا علیزاده با بیان اینکه کرمان دیار هنرمندان بزرگی است افزود: در مدت برگزاری جشنواره از فیلم استاد مرحوم محمد امام که از نقاشان برجسته و هنرهای تجسمی استان کرمان بودند و اخیرا مرحوم شدند، رونمایی شد.

وی با اشاره به اینکه کتاب موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان چاپ میشود خاطرنشان کرد: در این جشنواره شاهد حضور اساتید و هنرمندان برجسته‌ای از کشور بودیم که برای جوانان هنرمند بسیار با اهمیت است.

مدیرکل هنرهای تجسمی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با اشاره به اینکه استان کرمان میزبانی جشنواره را به شایستگی انجام داد گفت: شهر کرمان از بافت تاریخی بسیار زیبایی برخوردار بود و تنها حضور در کرمان، یک کارگاه اموزشی برای هنرمندان هنرهای تجسمی است.

در آئین اختتامیه بیست و چهارمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان کشور از استاد ابراهیمی، استاد خالقی و استاد یزدان‌پناه سه استاد پیشکسوت کرمانی در رشته هنرهای تجسمی تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار