دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: فرهنگ کار جمعی در کشور ما ضعیف شده است که این معضل باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
کد خبر: ۴۹۵۱۷۴
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶ 17 September 2017
سید‌محمدرضا موالی‌زاده صبح امروز در همایش بررسی راهکارهای ارتقای فرهنگ عمومی جنوب کرمان اظهار داشت: باید در شورای فرهنگ عمومی تحولی ایجاد شود که این مسئله به‌زودی محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه باید از کمیت‌گرایی به سمت کیفیت‌گرایی حرکت کنیم، تصریح کرد: هر چه به سمت اثر‌بخشی کارها حرکت کنیم موفقیت بیشتری حاصل می‌شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با تاکید بر اینکه در دوره جدید تلاش داریم تا از برگزاری همایش‌های پرهزینه جدا خودداری کنیم بیان کرد: تمام تلاش ما این است تا از پژوهش‌های کاربردی بیشتر استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه جنوب استان کرمان مولفه‌های فرهنگ عمومی قوی دارد که باید از سوی مسئولان توجه بیشتری به آن شود تصریح کرد: در کنار شورای فرهنگ عمومی باید شورایی متشکل از دانشجویان، علما و... را تشکیل دهیم تا بتوانیم عملکرد خود را افزایش دهیم.

موالی‌زاده با بیان اینکه عدم وجود بودجه و امکانات برای اجرای برنامه‌ها در این شورا ما را با مشکل روبرو کرده است گفت: برای اینکه بتوانیم شورا را به وظیفه مطلوب آن برسانیم نیاز به یک تحولی جدی است.

وی با بیان اینکه ارتباط نزدیک و بسیار خوبی با دستگاه‌های اجرایی داریم که امیدوارم همچنان تداوم داشته باشد، افزود: هر کار خوبی که انجام می‌دهیم بایستی آن را به یک فرهنگ غنی تبدیل کنیم و آن را در بین عموم مردم و جامعه جا بیندازیم.

وی با اشاره به اهمیت توجه به منافع ملی، اظهار داشت: اگر بخواهیم رشد کنیم باید تامین منافع ملی در بین افراد جامعه شکل بگیرد و به این مسئله توجه داشته باشیم.

موالی‌زاده با تاکید بر اهمیت توجه به به راندمان کاری در جامعه تصریح کرد: فرهنگ کار جمعی در کشور ما ضعیف شده است که این معضل باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه با هم گفتگو و تعامل کردن را بیاموزیم و در فرهنگ خود نهادینه کنیم گفت: استفاده از سازمان‌های مردم نهاد و نخبگان فکری باید در دستور کار قرار گیرد چرا که بسیار کار‌ساز است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان اینکه به دنبال این هستیم که فراکسیون فرهنگ عمومی را در مجلس راه‌اندازی کنیم تا بسیاری از مشکلات ما برطرف شود، افزود: اگر می‌خواهیم توسعه پایدار داشته باشیم باید فرهنگ عمومی را جدی بگیریم و مولفه‌های آن را در جهت امنیت ملی تقویت کنیم.

موالی‌زاده اظهارداشت: انقلاب ما به سادگی به دست نیامده باید برای ماندگاری آن با دلسوزی از رهنمودهای شهدا بهره بگیریم و تلاش کنیم.

در این همایش با حضور موالی‌زاده دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور از پوسترجشنواره ملی آیات رونمایی شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار