رئیس کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که همان سند تحول بنیادین آموزش عالی کشور است که از آن غفلت شده گفت: ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در مجلس در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۴۹۵۱۸۰
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵ 17 September 2017
محمدمهدی زاهدی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان اظهار داشت: تیم خبره‌ای از کارشناسان دیوان محاسبات کشور با همکاری کمیسیون آموزش مجلس پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان را بررسی می‌کنند و کار بازرسی از شرکت‌های متخلف در این حوزه وقت زیادی را از ما گرفته است.

وی با اشاره به اینکه بانک سرمایه، هولدینگ مربوط به مسکن فرهنگیان، شرکت ماشین‌سازی اراک و هول پتروشیمی مورد تحقیق و تفحص قرار دارند و موارد بسیار گسترده است گفت: گزارشات در این موضوع آماده است و نخستین آن درباره بانک سرمایه ارائه شده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در آستانه بازگشایی مدارس و سال تحصیلی جدید هستیم با بیان اینکه منتظریم تا وزیر علوم زودتر به مجلس معرفی شود گفت: دانشگاه باید در حوزه‌های مختلف پیشران بوده و برای همه زمینه‌های کشور برنامه عملیاتی داشته باشد.

وی با بیان اینکه دانشگاه باید براساس سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها کار کنند افزود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که همان سند تحول بنیادین آموزش عالی کشور است که از آن غفلت شده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تاکید ما بر آموزش مهارتی در کشور است تصریح کرد: 2 هزار و 200 میلیارد تومان برای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در مجلس در نظر گرفته شده است و قوانین متعددی برای توسعه این شرکت‌ها مصوب شده است.

وی با اشاره به اینکه تعریف بیکاری در آمارهای دولتی متفاوت است از آنچه که مردم انتظار دارند گفت: مردم انتظار دارند جوانان شغل پایدار داشته و از یک درآمد مطلوب برخوردار باشند اما دولت شغل‌های چندساعته را نیز جزو آمار می‌آورد.

زاهدی با بیان اینکه حضور معین‌های اقتصادی در استان کرمان بسیار در زمینه اشتغالزایی موثر بوده است افزود: در بازدیدهایی که از بخش‌های شهداد، گلباف و راین داشته‌ام این معین‌ها خوب عمل کرده‌اند و جای تقدیر دارد.

وی با اشاره به اینکه‌کالای قاچاق در کشور یک بحران اساسی است و باید جلوگیری از آن در اولویت دولت قرار بگیرد اظهار‌ داشت: باید با کنترل مرزها ورود کالای قاچاق را از مبادی اصلی ورودی کنترل کرد و در این زمینه قانون هم مصوب شده اما اجرایی نمی‌شود.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از مرزهای آبی کشور نیز به‌خوبی استفاده نمی‌شود گفت: بالغ بر دو هزار کیلومتر مرز آبی در کشور داریم که باید دولت در این زمینه برنامه‌ریزی بهتری داشته و بهره‌وری استفاده از مرزهای آبی را بالا بررد و حتی این امکان وجود دارد که به‌صورت در اختیار گذاشتن به سایر استان‌ها به‌صورت قطعه قطعه از این مرزها استفاده بهتری شود.

وی با تاکید بر اینکه باید دولت و شورای امنیت ملی در حوزه مرزهای آبی وارد عمل شود افزود: سایر کشورها از مرزهای آبی خود بسیار استفاده‌های کارشناسی در جهت رفاه مردم خود انجام می‌دهند که در کشور ما نیز ایم امکان وجود دارد.

زاهدی در بخش دیگری از سخنانش با بیان مسائل منطقه گفت: آمریکا در حال راه‌اندازی توطئه‌ای جدید علیه جمهوری اسلامی ایران است و در صدد است تا اسرائیلی کوچک در کنار مرزهای ایران به‌وجود آورد.

وی با بیان اینکه به آمریکا اخطار می‌دهیم تا دست از دشمنی و توطئه علیه ایران مسلمانان را بردارد افزود: آمریکا بارها شکست‌های مفتضحانه‌ای از ایران خورده است و به نوکرانش در منطقه نیز اخطار می‌دهیم که اجازه نمی‌دهیم تا اسرائیلی جدید در منطقه ایجاد شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به اینکه آمریکا خدعه‌گر و فریب‌کار است خاطر‌نشان کرد: در بحث برجام نیز به هر طریقی بود آن را به کرسی نشاند و ما در این زمینه مخالفت‌هایی داشتیم اما جدی گرفته نشد و امروز تمام دنیا شاهد عدم پایبندی آمریکا به برجام هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار