رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت: اعضای باند کلاهبرداری که از طریق فضای مجازی اقدام به فروش خودروهای لوکس خارجی می نمودند شناسایی و دستگیر شدند.
کد خبر: ۴۹۵۱۸۶
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲ 17 September 2017
به نقل از پایگاه خبری پلیس سرهنگ امین یادگار نژاد گفت: در پی شکایت فردی به پلیس و اعلام اینکه مدتی پیش در فضای مجازی با شخصی که اقدام به فروش خودرو می کرد آشنا شده و از آن طریق مورد کلاهبرداری مالی قرار گرفته است، پرونده با موضوع کلاهبرداری مالی در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: شاکی اظهار کرد که در یکی از شبکه های اجتماعی با تبلیغی روبرو شده که در زمینه فروش خودروهای خارجی فعالیت می کرد و برای خرید خودرو  با صاحب آگهی تماس و پس از جلب اعتماد به منظور خرید، مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان به حساب فروشنده واریز کرده است که پس از دریافت مبلغ، خودرو را تحویل نگرفته و هیچ پولی را نیز به حسابش عودت نداده اند.

وی تصریح کرد: با انجام تحقیقات علمی، پلیسی و با بررسی‌های به عمل آمده توسط کارشناسان این پلیس مشخص شد متهمان با پول هایی که کلاهبرداری کرده اند اقدام به خرید سکه و ارز کرده اند.

 یادگارنژاد افزود: در ادامه پس از شناسایی چند عضو از این باند مشخص شد که به صورت گسترده در سطح کشور فعالیت می کنند و همچنین تعدادی از این باند توسط پلیس فتا یزد دستگیر شده اند.

رئیس پلیس فتا استان کرمان بیان کرد: بنابراین با توجه به پرونده مشابه در دادسرای عمومی و انقلاب استان یزد و اینکه متهمان پرونده ها مشترک هستند پرونده برای ادامه رسیدگی به استان یزد ارسال شد.

وی افزود: از شهروندان می خواهیم در فضای مجازی تحت هیچ عنوان به افرادی که به تبلیغات  و وعده های اغفال کننده  اعتماد نکرده و جهت انجام هر گونه  خرید و معامله پیگیری های بعدی را در فضای حقیقی انجام دهند و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مجرمانه در فضای مجازی آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت های سایبری، قسمت ثبت گزارشات مردمی با ما در میان بگذارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار