مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه ۵۸۰ هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی جدید در مدارس استان کرمان آموزش می‌بینند، گفت: نگاه درآمدی باعث شده که فضای آموزشی در برخی مناطق شهر کرمان از جمله از میدان آزادی تا فرودگاه کرمان دیده نشود.
کد خبر: ۴۹۶۲۹۶
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵ 19 September 2017
محمد محسن‌بیگی امروز صبح در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان اظهار داشت: آموزش و پرورش استان کرمان در سال گذشته با موفقیت‌هایی از نظر کمی و کیفی رو‌به‌رو بوده و البته چاش‌هایی نیز داشته است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 570 هزار دانش‌آموز در مدارس استان کرمان تحصیل کرده و امسال پیش‌بینی می‌شود 580 هزار دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید در مدارس استان کرمان آموزش ببینند گفت: حدود 45 هزار نیروی انسانی امر تعلیم و تربیت در استان کرمان را برعهده دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه دو هزار و 800 دانشجو معلم نیز وجود دارند که هنوز به‌طور رسمی وارد چرخه آموزش و پرورش نشده‌اند افزود: دانش‌آموزان استان کرمان در قالب 4 هزار و 700 مدرسه دولتی و حدود دو هزار مدرسه غیر‌دولتی ساماندهی شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در استان کرمان هیچ بازمانده از تحصیلی در مقطع دبستان نداریم خاطر‌نشان کرد: در بخش ابتدایی دسترسی به تحصیل 100 درصد وجود دارد و آمار بازمانده از تحصیل صفر است و در سال گذشته بیش از 240 مدرسه زیر 5 نفر دانش‌آموز در سراسر استان راه‌اندازی کردیم تا شرایط تحصیل برای همگان وجود داشته باشد.

محسن‌بیگی با بیان اینکه در کنکور امسال 680 نفر از دانش‌آموزان استان کرمان رتبه زیر هزار کسب کردند گفت: در بخش المپیادها نیز موفقیت‌هایی داشتیم و در مجموع 8 مدال در بخش‌های مختلف در سطح ملی و جهانی کسب شده است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه مسائل فوق‌برنامه نیز رتبه اول پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را کسب کرده‌ایم افزود: مطالبات فرهنگیان استان کرمان نیز در پایان سال 95 بخش قابل توجهی پرداخت شد و در سال گذشته حدود 300 میلیارد تومان تسهیلات بانکی از منابع آموزش و پرورش و بانک‌ها در اختیار فرهنگیان استان گذاشته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه جمعیت دانش‌آموزان استان کرمان رو به افزایش است تصریح کرد: امسال قریب 50 مدرسه جدید تا ابتدای مهر وارد چرخه آموزش و پرورش می‌شود که 30 مدرسه خیر‌ساز است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه در سال گذشته شاهد چندین مورد تنبیه بدنی دانش‌آموزان به‌ویژه در جنوب استان کرمان بودیم و امسال چه تمهیداتی برای جلوگیری از این مسائل شده است، گفت: بر اساس آئین‌نامه‌های وزارت آموزش و پرورش هر گونه تنبیه بدنی دانش‌آموزان تخلف بوده و با متخلفین برخورد قاطع می‌شود.

محسن‌بیگی با اشاره به اینکه این موضوع کتبا به مدیران مدارس در سرارس کشور ابلاغ شده است افزود: در سال گذشته حدود 15 مورد تنبیه بدنی داشتیم که سه مورد از آنها شدید بود و با متخلفین بلافاصله برخورد قاطع و قضائی شده است و در دو موردی که توسط سرباز معلم انجام شده بود، این سربازان به پادگان‌ها عودت داده شدند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 27 هزار دانش‌آموز اتباع خارجی در استان کرمان تحصیل کردند، اظهار‌ داشت: پیش‌بینی می‌شود که امسال این تعداد افزایش پیدا کند و در سال گذشته حدود 26 هزار کتب درسی و کمک آموزشی در اختیار این دانش‌آموزان قرار داده شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از احداث 5 مدرسه ویژه اتباع افغانی در استان کرمان خبر داد و افزود: این مدارس با مشارکت کمیساریای عالی پناهندگان در مناطق زنگی‌آباد، کاظم‌آباد، رفسنجان، زرند و شهر کرمان ساخته شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار