رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان از برداشت بیش از ۴ هزار تن محصول گردو از باغات جنوب کرمان خبر داد.
کد خبر: ۴۹۶۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹ 19 September 2017
سید‌یعقوب موسوی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سطح زیرکشت  محصول گردو در این منطقه 3 هزار و  360 هکتار است.

وی با بیان اینکه برداشت گردو از باغات گردوی این منطقه از نیمه دوم شهریور ماه آغاز شده است، عنوان کرد: برداشت محصول تا نیمه دوم آبان‌ماه نیز در نقاط سردسیر ادامه دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان با اشاره به اینکه عمده باغات گردوی در مناطق ساردوئیه، جبالبارز، دلفارد و بحرآسمان قرار دارد افزود: این مناطق یکی از بهترین مناطق گردو‌خیز جنوب هستند.

وی با بیان اینکه جنوب استان کرمان رتبه پنجم سطح زیرکشت و تولید گردوی کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: این یک ظرفیت بزرگ برای منطقه است.

موسوی با اشاره به اینکه جنوب استان کرمان در حوزه کشاورزی ظرفیت‌های بزرگی دارد، اظهار داشت: تولید گردو یکی از ظرفیت‌های کشاورزی منطقه است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان اظهار داشت: گردوی تولید شده در جنوب استان کرمان به غیر از استان‌های همسایه به خارج از کشور نیز صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه در زمستان سال 93 باغات گردوی جنوب کرمان دچار سرمازدگی گسترده شدند، افزود: در این سال خسارت بیش از 50 درصدی به محصول گردوی جنوب استان وارد شده و به همین دلیل در سال‌های گذشته محصول گردوی جنوب استان کم شده است.

  موسوی بیان کرد: برای جلوگیری از سیاه شدن مغز محصول گردو برداشت شده می‌طلبد کشاورزان بلافاصله پس از برداشت نسبت به پوست‌‎کنی محصول خود اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار