فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: افرادی که دم از رابطه و مذاکره با آمریکا می‌زنند و فرش قرمز جلو پای آمریکا پهن می‌کنند کسانی هستند که اطاعت از امام بر حق نداشته خود را جلوتر یا عقب‌تر از ولایت می‌بییند و دچار گمراهی هستند.
کد خبر: ۴۹۸۰۵۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۶ 23 September 2017
سردار غلامعلی ابوحمزه ظهر امروز و در سخنرانی پش از خطبه‌های نماز جمعه شهر کرمان اظهار داشت: هفته دفاع مقدس یادآور ایثار، شهادت و از خودگذشتگی ملت ایران و رزمندگان است.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در زمینه واقعه کربلا و نهضت اباعبدالله(ع) گفت: در این زمینه سه موضوع درس‌های عاشورا، اخلاق عاشورا و عبرت‌های عاشورا باید مورد بررسی و مطالعه قرار گیرد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تقارن ایام محرم با هفته دفاع مقدس تصریح کرد: اگر عبرت‌های عاشورا به خوبی مطالعه کنیم و ابعاد مختلف واقعه محرم 61 را مورد بررسی قرار دهیم تکلیف، وظیفه و مسئولیت ما در شرایط کنونی بیشتراز گذشته مشخص خواهد شد.

وی با اشاره به شهادت اباعبدالله(ع) در مدت زمان کوتاهی پس از رحلت رسول‌الله(ص) گفت: چه اتفاقی افتاد که امرا، علما و قضات در برابر این واقعه بزرگ سکوت کردند؟

ابوحمزه با بیان اینکه چه اتفاقی در محرم 61 افتاد که 30 هزار نفر برای اباعبدالله(ع) نامه نوشتند و بیعت کردند و تنها 72 نفر در کنار ایشان به شهادت رسیدند گفت: بقیه کجا رفتند؟ چرا نیامدند و تکلیف و مسئولیشان را درست انجام نداده و امام زمانشان را تنها گذاشتند.

وی فرصت محرم و صفر زمان مناسبی برای تفکر در واقعه شهادت اباعبدالله(ع) دانست و با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) تصریح کرد: همه بدی‌ها و گرفتاری‌های انسان‌ها، ملت‌ها و جوامع به دنیا‌دوستی برمی‌گردد و زمینه افتادن افراد در همه فسادها را فراهم می‌کند تا جایی که در مقابل امام برحق  می‌ایستند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه اتفاقات عاشورا را در زمان خودمان هم می‌توانیم مشاهده کنیم افزود: پس از انقلاب هم مشاهده کردیم که یاران امام و انقلاب از مسیر درست خارج شدند و به بیراهه رفتند.

وی بصیرت را چراغ راه در شناخت حق و باطل برشمرد و اظهار داشت: انسان بصیر، هدف‌شناس، راه‌شناس و دشمن‌شناس است و انسانی که بصیرت نداشته باشد حق را از باطل تشخیص نداده و راه را گم کرده و فریب می‌خورد.  

ابوحمزه عدم اطاعت از امام برحق را عامل دیگر انحراف در روز عاشورا برشمرد و گفت: امروز هم چنین رفتاری را می‌بینیم و افرادی که دم از رابطه و مذاکره با آمریکا می‌زنند و فرش قرمز جلو پای آمریکا پهن می‌کنند کسانی هستند که اطاعت از امام بر حق نداشته، خود را جلوتر یا عقب‌تر از ولایت می‌بییند و دچار گمراهی هستند.

وی با اشاره به اینکه در استان کرمان بیش از 6 هزار و 500 شهید تقدیم اسلام و انقلاب شده است گفت: در طول هشت سال دفاع مقدس قریب 100 هزار نیرو در میدان‌های جنگ  حضور پیدا کرده و بیش از 135 عملیات در دفاع مقدس شکل گرفته است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه رزمندگان ما در هشت سال دوران دفاع مقدس آگاهانه عاقلانه و عاشقانه ایستادگی کردند و از حریم اسلام و ولایت دفاع کردند تصریح کرد: قریب هفت سال است که رزمندگان ما به شکل مستشاری در سوریه، عراق، لبنان از ملت‌های اسلامی دفاع می‌کنند.

وی با اشاره به هفته امر به معروف و نهی از منکر گفت: یکی از اهداف مهم نهضت اباعبدالله(ع) امر به معروف و نهی از منکر بود و ترک این فریضه مشکلات زیادی را برای جامعه به دنبال می‌شود.

ابوحمزه با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر  تنها معطوف به هفته اول ماه محرم نیست افزود: امر به معروف و نهی از منکر در تمام زمان‌ها، مکان‌ها و موقعیت‌ها باید احیا شود.

وی با بیان اینکه بعضی از عزادارای‌ها سنخیتی با نهضت اباعبدالله(ع) ندارد گفت: چرا در برابر رفتار اشتباه افراد تذکر داده نمی‌شود و حتی عده‌ای با انتشار این رفتار نادرست در فضای مجازی به رسالت واقعی کربلا و عزاداری اباعبدالله(ع) ضربه می‌زنند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: کسی مخالف عزاداری برای اباعبدالله(ع) نیست اما برخی رفتار مغایر با ارزش‌های اسلام و اهداف اباعبدالله(ع) است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار