مجلس تعزیه شهادت حضرت عباس (ع) در دومین شب از ماه محرم در جوپار کرمان برگزار شد.
کد خبر: ۴۹۸۰۷۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵ 23 September 2017
همزمان با دومین شب از ماه محرم، مجلس تعزیه شهادت حضرت عباس (ع) جمعه شب در شهر جوپار کرمان توسط هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) شبیه خوانی شد.

در این مجلس تعزیه که از مجالس معروف تعزیه است، ماجرای شهادت حضرت عباس(ع) و امان نامه سپاه یزید برای قمر بنی هاشم (ع)   اجرای عمومی شد.

ثارالله انکوتی مدیر اجرایی گروه تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) روستای ده زیار در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: کار تمرین هیئت برای اجراهای ماه محرم از حدود دو ماه گذشته آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه مجالس تعزیه این گروه تعزیه در روستای ده زیار در دهه اول ماه محرم از روز پنجشنبه ششم مهرماه جاری مصادف با روز هفتم ماه محرم آغاز می شود، گفت: در این مدت تا روز عاشورا مجالس تعزیه شهادت حضرت حربن یزید ریاحی، علی اکبر (ع)، حضرت عباس (ع) و مجلس تعزیه عاشورا در ده زیار کرمان شبیه خوانی می شود.

مدیر اجرایی گروه تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) روستای ده زیار گفت: این مجالس تعزیه در روزهای هفتم و هشتم محرم از ساعت ۱۵ و در روزهای نهم و دهم محرم از بعد از اقامه نماز ظهر و عصر در گلزار شهدای روستا برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: روستای ده‌زیار در فاصله حدود ۳۰ کیلومتری شهر کرمان واقع شده و از کانون‌های برگزاری تعزیه در استان کرمان است و هر ساله جمع باشکوهی از مردم در ایام ماه محرم به ویژه روزهای تاسوعا و عاشورا برای تماشای آئین مذهبی تعزیه به این روستا می آیند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار