استاندار کرمان با اشاره به اینکه اگر بخواهیم شاخص‌های توسعه در استان بهبود پیدا کند باید شاخص‌های آموزش و پرورش رشد کند گفت: باید واقعیت‌های دفاع مقدس و عاشورای حسینی برای دانش‌آموزان استان کرمان تبیین شود.
کد خبر: ۴۹۸۷۲۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱ 24 September 2017
علیرضا رزم‌حسینی صبح امروز در آئین بازگشایی مدارس استان کرمان اظهار داشت: امسال آغاز سال تحصیلی در ایران در حالی آغاز می‌شود که مردم ایران سوگوار سالار شهیدان حضرت اباعبدالله حسین(ع) هستند.

وی گفت: باید به دانش‌آموزان یادآور شد که ما آغازکننده جنگ نبودیم و دانش‌آموزان ما برای دفاع از کشور و ناموس خود در جبهه‌ها حضور یافتند.

استاندار کرمان با بیان اینکه باید واقعیت‌های دفاع مقدس و عاشورای حسینی برای دانش‌آموزان تبیین شود افزود: امروز براساس نظرسنجی‌های معتبر و رسمی کشور فرهنگیان و معلمان رتبه اول اعتماد مردمی را دارند که باید از آن استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه چگونه می‌شود که ما در جنگ تحمیلی با اقتدار پیروز شدیم اما در بحث اقتصادی نتوانسته‌ایم موفق شده و اشتغال ایجاد کنیم خاطر نشان کرد: اینکه چرا باید نظام آموزشی ما دانش‌آموز محور باشد و دانش‌آموزان ما دارای مهارت فنی و تخصصی نباشند باید بررسی شود.

رزم‌حسینی با بیان اینکه نظام آموزشی دولتی ناکارآمد بوده و باید مردمی شود افزود: در حوزه ساختمان‌سازی برای آموزش خوب عمل کردیم اما هدف اصلی در امر آموزش ساختن دانش‌آموز نمازخوان، مجاهد اقتصادی و کارآفرین باید باشد.

وی با بیان اینکه باید به سمتی برویم که از همه ظرفیت‌های کشور برای توسعه استفاده کنیم تصریح کرد: آماده واگذاری اختیارات دولتی در استان کرمان به بخش غیردولتی در امر آموزش هستیم.

استاندار کرمان با بیان اینکه اگر می‌خواهیم بخواهیم شاخص‌های توسعه در استان بهبود پیدا کند باید شاخص‌های آموزش و پرورش رشد کند گفت: چرا نباید کلاس درس دانش‌آموزی ما کلاس کارآموزی شود و دانش‌آموز از الان به فکر ایجاد شغل برای خود باشد.

وی مدیریت جهادی را تلاش همراه با تدبیر دانست و افزود: مدیریت جهادی زمان نمی‌شناسد و ما در حالیکه در جنگ اقتصادی در کشور هستیم هنوز نتوانسته‌ایم جامعه روستایی را تقویت و توانمند کنیم تا از مهاجرات جلوگیری شود.

رزم‌حسینی با بیان اینکه در استان کرمان هیچ کس نباید خود را در توسعه جدا بداند افزود: ما توسعه بر محور ولایت را در کرمان پیگیری می‌کنیم و در این امر هیچ گروه سیاسی را حذف نکرده و نخواهیم کرد و از همه ظرفیت‌ها برای توسعه استان استفاه می‌کنیم.

وی با بیان اینکه حدود570 هزار دانش‌آموز در استان کرمان وجود دارد که در برخی از کشورهای دنیا معادل جمعیت آن کشورها است افزود: باید از این جمعیت بسیار مهم و آینده‌ساز در امر توسعه استفاده کرد و برای آن برنامه داشت.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه وجود رهبری مقتدر و هوشمند در کشور بسیار ارزشمند است و برای ما اقتدار ملی آورده است اظهارداشت: دانش‌آموزان باید بدانند در حالیکه تمام کشورهای منطقه درگیر جنگ هستند جمهوری اسلامی ایران با اقتدار در حال پیشرفت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار