رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی مشکلات اقتصادی را یکی از چالش‌های امروز کشور برشمرد و گفت: متوسط نرخ رشد اقتصادی کشور بیش از ۴ درصد نیست.
کد خبر: ۴۹۹۲۶۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴ 25 September 2017
محمدرضا پورابراهیمی امروز در نشست بصیرت‌افزایی در پادگان آموزشی 05 شهید سرلشکر علیرضا اشرف‌گنجویی کرمان با اشاره به اینکه پس از گذشته چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی باید از عملکرد نظام جمهوری اسلامی آسیب‌شناسی داشته باشیم تا بتوانیم عملکرد بهتری در آینده داشته باشیم اظهارداشت: در آسیب‌شناسی درست باید نقاط ضعف، نقاط قوت، فرصت‌های پیش رو و تهدیدات نظام در عرصه‌های مختلف را به خوبی مورد ارزیابی قرار دهیم.

وی با بیان اینکه با بررسی عملکرد نظام جمهوری اسلامی در سال‌های مختلف گفت: در سال‌های پس از انقلاب در حوزه علم و دانش موفق عمل کرده ایم و تحولات زیادی در این حوزه داشتیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز به لطف خدا و زحمات جوانان ما در عرصه‌های علم و دانش بسیار موفق عمل کرده ایم تصریح کرد: امروز نظام جمهوری اسلامی در حوزه سلول‌های بنیادی، نانو، بایو،هسته‌ای، هوافضا و ... از جایگاه ویژه‌ای در دنیا و در جهان برخور است.

وی با اشاره به اینکه این جوانان افتخار و سرمایه نظام هستند افزود: این جوانان خلق ثروت کرده و اساس حرکت تحولی کشور در تمامی حوزه‌هاهستند.

پورابراهیمی توان نظامی کشور را از دیگر نقاط قوت نظام جمهوری اسلامی برشمرد و خاطر نشان کرد: صدام باهمراهی کشورهای زیادی در دنیا با این انگیزه به کشور ما حمله کرد چون تصور می‌کرد که ایران از توان نظامی برخوردار نیست و به راحتی به پیروزی می‌رسد.

وی با بیان اینکه در آن دوران بدون امکانات نظامی توانستیم در برابر هجوم دشمن بایستیم افزود: رهبری امام خمینی(ره) و نیروی ایمان اراده جوانان ما در آن روزها جریانی ایجاد کرد که ما توانستیم با وجود همه کمبودها موفق باشیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی امروز رتبه اول توان نظامی در منطقه را داراست گفت: توان نظامی ایران برنامه‌ریزی‌های دشمنان در منطقه را برهم زده است.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور آمریکا تصور کرده که با ادبیات تهدید می‌تواند در نظام و در بین مردم ما رخنه کند اظهار داشت: رئیس جمهور آمریکا نمی‌داند کسی که پیرو اهل‌بیت است از تهدیدات دشمنان نمی‌ترسد.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه امام حسین(ع)  تفکر آزادگی را در ما ایجاد کرده است گفت: آمریکا با برجام مشکلی ندارند مشکل آنها با تفکر ما است.

وی با بیان اینکه توافقات ما در برجام با مجمع جهانی بوده است تصریح کرد: بر سر پیمان خود بوده، نقض پیمان نکرده و از حقوق کشور خود ذره‌ای کوتاه نمی‌آییم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی مشکلات اقتصادی را یکی از چالش‌های امروز کشور برشمرد و افزود: وضعیت نرخ بیکاری و درآمد سالانه مردم ما مطلوب نیست.

وی با بیان اینکه متوسط نرخ رشد اقتصادی امروز کشور ما بیش از 4 درصد نیست افزود: ریشه مسائل و مشکلات فرهنگی ما ریشه در مسائل اقتصادی دارد.

پورابراهیمی با تاکید بر اینکه بعضی تصور می‌کنند که اگر با آمریکا توافق کنیم مشکلات ما حل می‌شود اظهارداشت: نظام جمهوری اسلامی ایران همانطور که در دیگر عرصه موفق بوده با اتکا به توانایی‌ها خود در حوزه اقتصادی با برنامه‌ریزی می‌تواند در زمینه رفع مشکلات اقتصادی نیز موفق عمل کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار