رئیس کل دادگستری کرمان از تشکیل پرونده شخصیت برای دانش آموزان در طرح نماد خبر داد و گفت: بر این اساس دانش آموزان پالایش شده و تحت نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان کشور قرار می گیرند.
کد خبر: ۴۹۹۳۴۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹ 25 September 2017
به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمان، یدالله موحد در شورای فرهنگ عمومی استان کرمان که با موضوع آسیب ها و تهدیدات فرهنگی واجتماعی شهر کرمان در محل دفتر امام جمعه کرمان برگزار شد، اظهار داشت: یک بخش برخورد با آسیب های اجتماعی برخورد قضایی، انتظامی و نظارتی دستگاه متولی است اما زیر ساخت این کار، اقدامات فرهنگی است.

وی گفت: شورای فرهنگ عمومی باید در حوزه فرهنگی برای رفع آسیب های اجتماعی تلاش کند و در زمینه برخوردی نیروهای قضایی، انتظامی و ... به صورت جدی فعال هستند.

وی  با اشاره به وجود استکبار فرهنگی در جهان، اذعان داشت: فرهنگ لیبرال در غرب خود را فرهنگ برتر دنیا و بشریت می داند و اعتقاد دارد سایر فرهنگ ها مزاحم توسعه و رشد بشریت هستند بنابراین همه تلاش، کوشش و تکنولوژی خود را به کار می گیرد که سایر فرهنگ ها را قتل عام و تخریب کرده و جوامع بشری را از فرهنگ خودشان تهی و فرهنگ لیبرال را جایگزین کند.

موحد گفت: در دنیای امروز استکبار فرهنگی در قالب شعارهای عامه پسند از جمله حقوق بشر، آزادی، صلح و امنیت بین المللی، رشد و توسعه بشر و... در صدد است که فرهنگ، آداب و سنن خود را به ملت ها غالب کند.

وی با بیان اینکه باید آسیب های اجتماعی را به عنوان یک پدیده شناخت، بیان داشت: آسیب های اجتماعی حوزه های مختلفی دارد و در حال حاضر طلاق، حاشیه نشینی، امنیت اخلاقی و اعتیاد مهمترین آسیب های اجتماعی کشور است.

موحد اظهار کرد:  آسیب های اجتماعی خود معلول بسیاری از موارد از جمله عقب ماندگی در حوزه تکنولوژی و تضادهای فرهنگی هستند که به صورت ریشه ای باید این موارد برطرف شوند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان افزود: وجود تضادهای فرهنگی در جامعه موجب بروز آسیب های اجتماعی شده است و شورای فرهنگ عمومی و سایر نهادهای فرهنگی باید برای رفع این تضادها برنامه ریزی کنند.

وی گفت: شورای فرهنگ عمومی باید در راستای زیرساخت های فرهنگی و ایجاد عرف اسلامی در جامعه برنامه ریزی کند.

موحد تصریح کرد: در حوزه مبارزه با آسیب های اجتماعی باید تحت عنوان پیشگیری رشد مدار حرکت کرد که در دنیا نیز تجربه شده است و در این رابطه دستگاه قضایی با همکاری وزارت آموزش و پرورش طرحی تحت عنوان نماد را طراحی و اجرایی کرده است.

رئیس شورای قضائی استان کرمان ابراز داشت: در طرح نماد برای هر دانش آموز پرونده شخصیت تشکیل می شود و دانش آموزان به نوعی پالایش شده و پس از آن تحت نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان کشور می روند.

وی بیان کرد: در این طرح در ابتدا باید مدیران، سپس والدین و سپس دانش آموزان تحت آموزش قرار گیرند و در نهایت با اجرای موفق این طرح در آینده منجر به کاهش چشمگیر نرخ بزهکاری در جامعه خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار