مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان گفت: بیش از ۶۰ درصد زندانیان جرائم غیر عمد استان کرمان در خصوص عدم پرداخت مهریه و نفقه است.
کد خبر: ۴۹۹۸۶۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰ 26 September 2017
سید حجت الله موسوی قوام صبح سه شنبه در نشست هئیت امناء ستاد دیه استان کرمان اظهار داشت: آزادسازی ۸۹ نفر زندانی واجد شرایط جرائم غیر عمد در زندان های استان کرمان طی شش ماهه سال جاری انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در زمینه آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد در مقایسه با شش ماهه سال گذشته رشد داشته ایم افزود: برای آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد در استان کرمان مبلغ دو میلیارد و ۳۲۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان هزینه شده است.

موسوی قوام با اشاره به اینکه تاکنون با ۱۰۵ نفر از شاکیان پرونده مذاکره داشته ایم، ابراز داشت: طبق این مذاکرات حدود ۱۵ میلیارد تومان تخفیف بدهی از طرف شاکیان داشتیم و ۴۸ نفر از مددجویان نیز بخشی از بدهی خود را به عهده گرفتند.

مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان تصریح کرد: مبلغ دو میلیارد تومان تعهد برای آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد توسط خیران استان کرمان پذیرفته شده که تاکنون مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون وصول شده است.

وی با اشاره به اینکه برخی از خیران به تعهدات خود پایبند نبوده اند، گفت: در سال جاری سعی و تلاشمان بر این است که ۷۰ درصد وصول را داشته باشیم.

موسوی قوام  با اشاره به تعداد زندانیان آزاد شده اظهار داشت: ۱۵ نفر از محل کمک های ویژه ستاد دیه مرکز، ۵۷ نفر از محل کمک های مردمی و خیران، سه نفر از طریق پرداخت وام، هشت نفر بدون پرداخت وجه با کسب رضایت شاکیان و تعدادی هم از طریق صندوق خسارات آزاد شده اند.

مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان افزود: ۲۹۷ نفر زندانی واجد شرایط جرائم غیر عمد در زندان های استان کرمان حضور دارند.

وی با اشاره به تعداد ۲۹۷ نفر زندانی واجد شرایط جرائم غیرعمد در زندان های استان کرمان بیان داشت: ۹ نفر بدهکار دیه در تصادفات رانندگی، ۱۶۴ نفر مهریه، شش نفر نفقه، ۱۱۵ نفر بدهکار چک و سه نفر دیه هستند.

مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان تصریح کرد: بیش از ۶۰ درصد جرائم غیر عمد در خصوص پرداخت مهریه و نفقه است و این جای تاسف دارد.

موسوی قوام با اشاره به اینکه در سال جاری ۲۲ نفر زندانی جرائم غیر عمد وارد زندان های استان کرمان شده اند اظهار کرد: زندانیان دیگر این جرائم از سال ۹۴ و ۹۵ در زندان های استان مانده اند و بیشتر این زندانیان در خصوص عدم پرداخت مهریه هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار