رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: در شش ماهه نخست سال جاری ۸۳۰ مورد عقرب‌گزیدگی در جنوب کرمان وجود داشته است که همگی درمان شدند.
کد خبر: ۴۹۹۸۷۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲ 26 September 2017
ایمان قاسم‌زاده ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه در این شهرستان اظهار داشت: رسانه‌ها زبان گویای جامعه و منطقه هستند و می‌توانند تمامی مشکلاتی که در حوزه بهداشتی و درمانی وجود دارد را بیان کنند.

وی تصریح کرد: با همکاری رسانه‌ها می‌توانیم مشکلات منطقه را برطرف کنیم و چرا که رسانه‌ها بهترین یاور ما هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان اینکه ارتقاء شاخص‌های بهداشتی در اولویت این نهاد قرار دارد، عنوان کرد: باید دسترسی مردم به نیازهای اولیه بهداشتی و درمانی آسان‌تر شود.

وی با تاکید بر اینکه کمبود نیروی انسانی را با نیروهای بومی جبران می‌کنیم، بیان کرد: بنا داریم با یک مدیریت جهادی مشکلات موجود در منطقه را حل کنیم.

قاسم‌زاده با بیان اینکه در بیمارستان‌های جنوب استان از لحاظ زیرساختی مشکل داریم، افزود: با کمبود شدید پزشک متخصص در این منطقه روبرو هستیم و بنا داریم پزشکان بومی و متخصص منطقه را جذب کنیم شاید گوشه‌ای از مشکلات جنوب استان در حوزه بهداشت و درمان برطرف شود.

وی فرهنگ‌سازی در حوزه بهداشتی را مهم و ضروری دانست و بیان کرد: فرهنگ‌سازی در تغذیه، ورزش، درمان و... در این منطقه باید بصورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به عقرب‌گزیدگی‌های اخیر در این منطقه گفت: اکثر کسانی که در این زمینه فوت کردند بدلیل تاخیر در مراجعه بوده است.

وی گفت: در زمینه عقرب‌گزیدگی اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است و کارگاه‌های آموزشی و مقابله با عقرب‌گزیدگی جنوب استان کرمان با حضور پزشکان منطقه برگزار شده است.

قاسم‌زاده با تاکید بر اینکه عوارض سم عقرب بسیار متفاوت است تصریح کرد: در حال حاضر در تمامی روستاها واکسن وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در حال شناسایی عقرب‌های منطقه هستیم تا بتوانیم پادزهر آن را تولید و به منطقه وارد کنیم بیان کرد: در شش ماهه سال جاری 830 مود عقرب گزیدگی در جنوب کرمان وجود داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار