معاون صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با بیان اینکه در شش ماهه نخست امسال ۶۸ بنگاه در استان کرمان به مرحله تولید رسیده تصریح کرد: میزان سرمایه‌گذاری در این بنگاه‌ها ۹۷۰ میلیارد تومان بوده که هزار و ۶۰۰ نفر اشتغال مستقیم در این بنگاه‌ها ایجاد شده است.
کد خبر: ۴۹۹۸۸۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲ 26 September 2017
امین غفاری‌نژاد ، با اشاره به عملکرد سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در شش ماهه نخست سال 96 اظهار داشت: میزان سرمایه‌گذاری صنعتی در هر منطقه با دو شاخص کلیدی متقاضیان سرمایه‌گذاری و تعداد بنگاه‌هایی که به تولید رسیده و پروانه بهره‌برداری تولید دریافت کرده اند سنجیده می‌شود.

وی با بیان اینکه 195 فقره متقاضی واحدهای تولیدی از ابتدای امسال در استان کرمان بوده است گفت: 2 هزار و 700 میلیارد تومان پیش‌بینی سرمایه‌گذاری در این بنگاه‌ها بوده که در صورت محقق شدن پنج هزار نفر اشتغال جدید طی سال‌های آینده بواسطه این بنگاه‌ها در استان ایجاد می‌شود.

معاون امور صنایع اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با بیان اینکه در شش ماهه نخست امسال 68 بنگاه در استان کرمان به مرحله تولید رسیده و پروانه بهره‌برداری تولید دریافت کرده‌اند تصریح کرد: میزان سرمایه‌گذاری در این بنگاه‌ها 970 میلیارد تومان بوده که هزار و 600 نفر اشتغال مستقیم در این بنگاه‌ها ایجاد شده است.

وی عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود که میزان اشتغال پایدار در حوزه صنعت تا پایان امسال در به 4 هزار شغل پایدار در استان کرمان برسد.

غفاری‌نژاد یکی از مشکلات پیش‌روی تولید داخلی را ورود اجناس بی‌کیفیت خارجی برشمرد و افزود: این اجناس بی‌کیفیت تولید داخل را مختل و بازار رقابتی ناسالم در کشور ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه در راستای طرح رونق اقتصادی در سال گذشته بالغ بر 240 میلیارد تومان تسهیلات به متقاقضیان بنگاه‌های تولیدی در استان اعطا شده است تصریح کرد: در سال جاری 120 فقره تسهیلات با اعتبار 180 میلیارد تومان در کمیسیون‌های مشترک با بانک‌ها مصوب و به سیستم بانکی معرفی شده‌اند.

معاون امور صنایع اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با بیان اینکه در سال گذشته تنها 35 درصد از معرفی‌‌شدگان تسهیلات به سیستم بانکی موفق به اخذ وام شدند افزود: این رقم پایینی است و انتظار تولید از سیستم بانکی کشور بسیار بیشتر است.

وی با بیان اینکه سهم تولید از تسهیلات در سال جاری 50 هزار میلیارد تومان در کشور اعلام شده است گفت: با توجه به اهمیت تولید در کشور و در راستای تحقق سیاست‌های اقتصادمقاوتی این مبلغ تنها 7 درصد کل منابع بانکی کشور بوده و سوالی که در ذهن باقی می‌ماند این است که 93 درصد دیگر منابع بانکی کشور کجا می‌رود؟

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار