رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کهنوج گفت: ۹ هکتار و هفت هزار و ۴۷۹ متر مربع از اراضی ملی شهرستان کهنوج رفع تصرف و خلع ید شد.
کد خبر: ۴۹۹۸۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵ 26 September 2017
به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان، مرتضی لورگی از رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان کهنوج خبر داد و اظهار داشت: در راستای حراست از حقوق بیت‌المال ۹ هکتار و هفت هزار و ۴۷۹ متر مربع از اراضی منابع منطقه سهلاور بخش مرکزی این شهرستان از چنگال متصرفان خارج و خلع ید شد.

وی با اشاره به اینکه این متخلف از اراضی تصرف شده برای کشاورزی استفاده می‌کرد، تصریح کرد: اجرای حکم رفع تصرف این اراضی با پیگیری نیروهای حقوقی و هماهنگی و دستور مقام قضایی توسط نیروهای یگان حفاظت جنوب کرمان و پاسگاه‌های ویژه حفاظت از منابع طبیعی شهرستان کهنوج و انتظامی صورت گرفته است.

لورگی ارزش این اراضی را بیش از یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال ذکر و تصریح کرد: پرونده تخلف این اراضی جزو پرونده‌های سنواتی سال ۸۸ بوده است که پس از طی مراحل قانونی در نهایت حکم خلع ید و رفع تصرف آن از شعبه دوم حقوقی دادگاه شهرستان کهنوج صادر شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کهنوج اذعان داشت: در راستای اجرای تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع نسبت به بازپس‌گیری اراضی ملی به بیت‌المال اقدام کردیم که در این زمینه احکام قضایی برای یک نفر صادر و وی به پرداخت هشت میلیون و ۷۶۰ هزار ریال خسارت محکوم شده است.

وی با تأکید بر برخورد جدی و محکم با متصرفان اراضی ملی و اقدام فوری در این زمینه ابراز داشت: به دور از هرگونه مماشات و مسامحه‌ای حفاظت و حراست از منابع طبیعی و عرصه‌های ملی را در دستور کار خویش قرار داده‌ایم.

لورگی همکاری مردم با مأموران فرماندهی یگان حفاظت از منابع طبیعی جنوب کرمان را بسیار مهم ذکر و عنوان کرد: مردم می‌توانند هرگونه آتش‌سوزی و تخریب و تصرف عرصه‌های منابع طبیعی را از طریق تماس با شماره ۱۵۰۴ «کد امداد جنگل و مرتع فرماندهی یگان حفاظت از منابع طبیعی» اطلاع دهند تا در اسرع وقت با متصرفان برخورد قانونی انجام شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار