مدیر‌کل دامپزشکی استان کرمان با اشاره به اینکه تعداد خانه‌هایی که حیوانات را نگهداری می‌کنند رو به افزایش است گفت: قاچاق دام در استان کرمان کنترل شده است.
کد خبر: ۵۰۳۱۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸ 04 October 2017
حسین رشیدی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان به‌مناسبت 14 مهرماه روز ملی دامپزشکی اظهار‌ داشت: بحث طب حیوانات خانگی بسیار مورد اهمیت است و بر سلامت جامعه تاثیر مهمی دارد.

وی با اشاره به اینکه تعداد خانه‌هایی که حیوانات را نگهداری می‌کنند رو به افزایش است گفت: این حیوانات ناقل بسیاری از بیماری‌ها هستند و باید واکسیناسیون آنها مرتب انجام شود.

مدیر‌کل دامپزشکی استان کرمان با بیان اینکه افزایش ارتباطات و جمعیت سبب شده انتقال بیماری‌ها نیز به سرعت انجام شود افزود: وجود حیواناتی تحت عنوان حیوانات مونس در کنار انسان، عوامل بیماری‌زای بین انسان و حیوان را افزایش داده است.

وی با اشاره به اینکه سلامت انسان در گرو سلامت سایر موجودات از جمله حیوانات است خاطر‌نشان کرد: در جامعه امروزی نگاه صرف به سلامت انسان خود‌خواهانه است و سلامت انسان را به‌خطر می‌اندازد.

رشیدی با بیان اینکه با کمترین هزینه‌ها می‌شود از بروز بیماری‌ها در جامعه پیشگیری کرد گفت: در سال‌های اخیر خوشبختانه توانسته‌ایم با اقدامات پیشگیرانه موارد ابتلا به تب مالت در استان کرمان را کاهش بدهیم.

وی از اجرای طرح واکسیناسیون دام علیه تب برفکی خبر داد و افزود: در این طرح واکسن تب برفکی به‌صورت رایگان به دام‌های استان تزریق می‌شود و در حال حاضر در حال اجرا است.

مدیر‌کل دامپزشکی استان کرمان با بیان اینکه یکی از معضلات استان موضوع دام قاچاق بود که در حال حاضر کنترل شده است تصریح کرد: کشتارگاه‌های استان نیز وضعیت مطلوبی نداشتند اما در سال‌های گذشته با تجهیز ماشین‌آلات مناسب حمل گوشت و پیش سردخانه‌ها وضعیت آنها خوب شده است.

رشیدی با اشاره به اینکه در برخی شهرستان‌های استان امکانات زیرساختی مناسبی برای کشتار دام وجود ندارد افزود: با اعتبارات کمی که وجود دارد نیازمند ورود بخش خصوصی برای ایجاد زنجیره تولید، کشتار، بسته‌بندی و عرضه بهداشتی گوشت دام در استان هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار