رئیس پلیس فتای بم گفت: این شهرستان بعد از کرمان که ۴۴ درصد جرائم اینترنتی استان را داراست در رتبه دوم قرار دارد.
کد خبر: ۵۰۵۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴ 08 October 2017
عطاالله اکبرزاده با اشاره به اینکه شهرستان بم 17 درصد کل جرائم اینترنتی در استان کرمان را در یک سال گذشته به خود اختصاص داده است اظهارداشت: این شهرستان بعد از کرمان که 44 درصد جرائم اینترنتی استان را داراست در رتبه دوم قرار دارد.

وی با بیان اینکه از کل جرائم اینترنتی رخ داده در شهرستان بم، 27 درصد آن مربوط به برداشت‌ها غیر مجاز از حساب‌های بانکی شهروندان بوده خاطر نشان کرد: ضروری است شهروندان از افشای اطلاعات بانکی خود از قبیل رمز دوم،cvv2  و تاریخ انقضای کارت بانکی خود که در خریدهای اینترنتی از آنها استفاده می‌شود به سایرین خودداری کرده و از انجام امور بانکی خود در اماکن ارائه دهنده اینترنت عمومی مانند کافی نت‌ها و وایفاهای رایگان و …. اجتناب کنند .

رئیس پلیس فتای شهرستان بم به مزاحمت‌های اینترنتی برای شهروندان خصوصا در شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: بر طبق شکایت‌های ثبت شده در پلیس فتا در یک ساله اخیر این جرم با 22 درصد رتبه دوم جرائم سایبری در بم بوده است.

وی به برخی دیگر از جرائم اتفاق افتاده از جمله انتشار اکاذیب، کلاهبرداری اینترنتی و انتشار تصاویر خصوصی و … در فضای مجازی اشاره کرد و افزود: در بازه یک ساله اخیر پلیس فتای بم توانسته است 97 درصد این جرائم را کشف و شناسایی کرده و پرونده آنها تحویل مراجع قضایی شده است.

اکبرزاده مهمترین دلایل وقوع جرائم اینترنتی را عدم آگاهی کافی شهروندان از قانون، عدم آشنایی کافی با فناوری‌های نوین و عدم رعایت مسائل امنیتی و حریم خصوصی اشاره کرد و افزود: ضروری است شهروندان محترم نسبت به یادگیری و رعایت دقیق مسائل امنیتی مورد نیاز خود به منظور حفاظت از حریم خصوصی خود در فضای مجازی حساس‌تر بوده و اطلاعات خود را افزایش دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار