مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با اشاره به اینکه کرایه جابه‌جایی زائران اربعین در استان کرمان هیچ افزایشی ندارد گفت: فروش بلیط ناوگان اتوبوسرانی برای حضور زائران در مرزهای شلمچه و چزابه شروع شده است.
کد خبر: ۵۰۶۳۷۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶ 10 October 2017
خداداد مقبلی امروز در جلسه با روسای تشکل‌های صنفی مسافربری برون شهری استان کرمان اظهار‌داشت: در استان کرمان ناوگان عمومی مسافربری توانمندی وجود دارد و 504 دستگاه اتوبوس در شمال استان کرمان خدمات جابجایی مسافر را به سراسر کشور انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه ناوگان عمومی امن‌ترین وسیله مسافری در جاده‌ها است گفت: دلایل افزایش تصادفات در جاده‌ها استفاده از وسایل نقلیه شخصی در هنگام سفر است و باید فرهنگ استفاده از وسایل نقلیه عمومی در بین مردم بیشتر شود تا از هزینه‌ها و مشکلات بعدی جلوگیری کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با بیان اینکه سفر زائران اربعین یک فرصت معنوی برای خدمت به زائران سرور و سالار شهیدان است افزود: در این موضوع جلسات متعددی در استان با ستاد عتبات عالیات و ستاد اربعین استان کرمان تشکیل شده و نتایج خوبی داشته است.

وی با اشاره به اینکه در سال 95 سهمیه استان کرمان برای جابجایی زائران 30 هزار نفر بود که 16 هزار و 500 نفر یعنی 57 درصد سهمیه از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کردند گفت: هنوز سهمیه امسال اعلام نشده اما پیش‌بینی می‌شود که حدود 44 هزار نفر سهمیه استان کرمان در بحث ناوگان عمومی باشد.

مقبلی با بیان اینکه امکان اعزام روزانه 70 دستگاه اتوبوس به مرز شلمچه وجود دارد خاطر‌نشان کرد: استان کرمان معین استان سیستان و بلوچستان نیز هست و در صورت نیاز این استان امکان کمک‌رسانی و اعزام اتوبوس وجود دارد و آمادگی کامل را داریم.

وی با اشاره به اینکه زائر امام حسین‌(ع) احترام خاصی دارد و هر چه بتوانیم بیشتر به زائر خدمت کنیم، اجر و ثوابش نیز بیشتر است گفت: نرخ کرایه همان نرخ سال‌های گذشته است و با توافق انجام شده هیچ افزایشش کرایه‌ای در استان کرمان نخواهیم داشت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با بیان اینکه نرخ کرایه برای اتوبوس‌های معمولی 110 هزار تومان و اتوبوس ویژه 200 هزار تومان از سال 94 است و هیچ تغییری نخواهد کرد افزود: با توجه به برگزاری جلسات توجیهی با تشکل‌های صنفی مقرر شده است تمام شرکت‌های مسافربری استان نسبت به نظارت مضاعف و کنترل اتوبوس‌های اعزامی و ایمن بودن آنها اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه فروش بلیط ناوگان اتوبوسرانی برای حضور زائران در مرزهای شلمچه و چزابه شروع شده است تصریح کرد: نیاز به مراجعه حضوری مردم به دفاتر نیست و از طریق اینترنت و مراجعه به سایت WWW.Rmro.kerman.ir امکان تهیه بلیط وجود دارد.

مقبلی با بیان اینکه سامانه پیامکی 3000143 مستقر در اداره کل پایانه‌ها آماده دریافت انتقادات، پیشنهادها و شکایات مردمی است گفت: رسیدگی به پیشنهادات، انتقادات و شکایات احتمالی زائران در قالب کمیسیون‌های ماده 11 و 12 رسیدگی به تخلفات شرکت‌ها و موسسات و رانندگان انجام می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار