رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی واقعه ۲۴ مهر را نقطه عطفی در تاریخ مبارزات مردم کرمان برشمرد و گفت: استکبار جهانی و تمامی حکومت‌های ظالم باید از انقلاب مردم ایران درس گرفته و بدانند که کاخ‌های ستم آنها عاقبت به دست آزادی‌خواهان فرو خواهد ریخت.
کد خبر: ۵۰۶۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲ 10 October 2017
مهدی صدفی ظهر امروز و در نشست خبری مراسم بزرگداشت سالروز به آتش کشیده شدن مسجد جامع کرمان با اشاره به اینکه رژیم ظالم پهلوی با ایجاد رعب و وحشت به مقابله با اعتراضات و انقلاب مردم ایران اقدام می‌کرد اظهار داشت: نگاه ضد دینی و ضد مذهبی حکومت پهلوی هر اقدام، حرکت و اعتراضی را سرکوب و خاموش می‌کرد.

وی واقعه 24 مهر را نقطه عطفی در تاریخ مبارزات مردم کرمان برشمرد و افزود: واقعه 24 مهر نماد مجاهدت‌ها و مبارزات حق‌طلبانه مردم کرمان در برابر رژیم پهلوی بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان با بیان اینکه مردم کرمان در 24 مهر سال 57 در مراسم روز چهلم شهدای میدان ژاله تهران در روز 17 شهریور دور هم جمع شده بودند گفت: در مراسم این روز حدود 20 هزار نفر از اقشار مختلف مردم و روحانیون حضور داشتند.

وی با اشاره به اینکه در این روز عده‌ای از ارازل و اوباش با حمایت نیروهای شاهنشاهی و ساواک به مردم حمله کرده و با ضرب و شتم، کشتار مردم، به آتش کشیدن قرآن‌ها و کتاب‌ها در مسجد و ایجاد رعب و وحشت سعی در سرکوب قیام مردم کرمان را داشتند تصریح کرد: این اقدام نتیجه عکس داد و برخلاف خواسته نظام شاهنشاهی نه‌تنها قیام مردم متوقف نشد که غیرت دینی و انقلابی مردم کرمان و حتی سایر نقاط کشور چندین برابر شد.

صدفی با اشاره به پیام امام خمینی در آن روزها به مردم کرمان خاطرنشان کرد: این پیام ماهیت رژیم پهلوی را روشن و مردم کرمان را به ایستادگی و مقاومت دعوت کرد.   

وی با بیان اینکه ستاد بزرگداشت 24 مهر با هدف ثبت و ضبط این واقعه تلخ تاریخی و نماد مبارزات مردم کرمان در قبل از انقلاب کار خود را آغاز کرده گفت: استکبار جهانی و تمامی حکومت‌های ظالم در منطقه و دنیا باید از انقلاب مردم ایران درس گرفته و بدانند که کاخ‌های ستم آنها عاقبت به دست آزادی‌خواهان و حق‌طلبان فروخواهد ریخت.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان استفاده از ظرفیت مردمی را مهمترین بعد این مراسم در تبیین اهداف بزرگداشت روز 24 مهر برشمرد و افزود: ستاد بزرگداشت روز 24 مهر از یک ماه پیش در بخش‌های علمی، فرهنگی، هنری، رسان‌های و مراسم در جهت آگاهی‌بخشی و اثرگذاری کار خود را آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه مراسم محوری این روز در روز دوشنبه 24 مهر بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد جامع کرمان برگزار می‌شود گفت: برگزاری مراسمات، خاطره‌گویی، ویژه برنامه کودکان و نوجوانان، نمایشگاه عکس، چاپ ویژ نامه، کتاب و بروشور، نشست‌های تخصصی و مسابقات ورزشی از دیگر برنامه‌های این روز است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار