مدیر‌کل جهاد کشاورزی شمال استان کرمان گفت: همه ساله در فصل برداشت پسته شاهد نوسانات قیمت پسته هستیم که با راه‌اندازی بورس پسته این مشکل مرتفع می‌شود.
کد خبر: ۵۰۶۳۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶ 10 October 2017
عباس سعیدی اظهار‌‌ داشت: یکی از ویژگی‌های فروش محصولات کشاورزی از جمله پسته و خرما در بورس، فروش نقدی است و کشاورز بلافاصله به پول خود می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته حدود 112 هزار تن پسته در استان کرمان برداشت شد گفت: برداشت پسته در استان آغاز شده و امسال پیش‌بینی می‌شود 150 هزار تن محصول پسته از باغات استان برداشت شود.

مدیر‌کل جهاد کشاورزی شمال استان کرمان با بیان اینکه حدود 90 درصد پسته استان کرمان صادر می‌شود افزود: همه ساله در فصل برداشت پسته شاهد نوسانات قیمت پسته هستیم که با راه‌اندازی بورس پسته این مشکل مرتفع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه انبارهای بورس پسته در چهار شهرستان زرند، کرمان، سیرجان و رفسنجان در استان کرمان مشخص شده است خاطر‌نشان کرد: در هر شهرستان سه تا چهار انبار مشخص شده و کشاورزان می‌توانند محصول خود را از طریق بورس به‌فروش برسانند.

سعیدی با بیان اینکه به دو طریق فروش از طریق مباشر و یا تحویل محصول به انبار بورس امکان فروش پسته فراهم شده است گفت: با اختصاص مبلغ 200 میلیارد تومان که 100 میلیارد تومان آن از محل صندوق توسعه ملی و 100 میلیارد تومان از منابع داخلی تامین می‌شود، سعی می‌کنیم جلوی نوسانات قیمت پسته را بگیریم.

وی با اشاره به اینکه امسال 160 هزار تن رطب مضافتی نیز در شمال استان کرمان برداشت می‌شود که نسبت به سال گذشته افزایش تولید داریم افزود: خرمای استان کرمان، بهترین خرمای کشور است و در سال گذشته بیش از 40 هزار تن خرما از استان کرمان صادر شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار