معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ تن زیتون از باغات جنوب کرمان در سال جاری برداشت می‌شود.
کد خبر: ۵۰۷۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴ 11 October 2017
اسلام شاهرخی امروز در حاشیه بازدید از کارخانه روغن‌کشی و فراوری زیتون با اشاره به اینکه بیش از 3 هزار و 500 تن زیتون از باغات جنوب کرمان در سال جاری برداشت می شود، اظهارداشت: در این منطقه 2 هزار و 200 هکتار سطح زیر کشت زیتون وجود دارد.

وی  با بیان اینکه برای اولین بار کار فرآوری زیتون در جیرفت انجام می‌شود، تصریح کرد: این مهم یک ظرفیت بزرگ برای منطقه است.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با اشاره به اینکه فقط  دو کارخانه روغن‌کشی در جیرفت وجود دارد، عنوان کرد:  تمامی محصول زیتون در شهرستان از کشاورزان خریداری می‌شود و هیچ کشاورزی در این منطقه  متضرر نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در سال جاری فرآوری زیتون در بحث شوری‌جات شروع شده است، بیان کرد: از اوایل شهریورماه ارقام کنسروی و از اوخر شهریور روغن‌کشی زیتون نیز در این منطقه شروع می‌شود.

شاهرخی با تاکید براینکه کشاورزان زمان برداشت و سلامت برداشت را رعایت کنند، افزود: رعایت این دو مقوله در فرآوری محصول، ضایعات کمتری خواهد داشت و کمتر زیان وارد می‌کند.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: اگر کشاورزان زیتون را به خوبی برداشت کنند و آسیب مکانیکی به محصول وارد نشود کارخانجات زیتون را با قیمت مناسب خریداری می‌کنند.

وی اظهارداشت: محصول زیتون این منطقه به مرکز استان و استان‌های همجوار صادر می‌شود.

شاهرخی خاطرنشان کرد: کارخانه فرآوری زیتون با ظرفیت 3 هزار و 200 تن، سالانه بیش از هزار و 200 تن محصول زیتون را فرآوری و به بازارهای داخلی روانه می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار