مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان گفت: بالغ بر ۱۰۰ هزار خانواده مستمری‌بگیر تامین اجتماعی در استان کرمان وجود دارد که حدود ۱۷۰ هزار نفر می‌شوند.
کد خبر: ۵۰۷۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵ 11 October 2017
علی حسینی امروز در جلسه هم‌اندیشی تشکل‌های کارگری استان کرمان با مشیریان معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهارداشت: سازمان تامین اجتماعی متعلق به کارفرمایان و کارگران به‌عنوان بیمه‌شدگان این سازمان است.

وی با اشاره به اینکه در استان کرمان بالغ بر 100 هزار خانواده مستمری‌بگیر تامین اجتماعی وجود دارد گفت: این خانواده‌ها همه ماهه مستمری خود را بدون تاخیر دریافت می‌کنند که جمعیت آنها حدود 170 هزار نفر می‌شوند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان با بیان اینکه 42 هزار کارگاه فعال تولیدی در استان کرمان وجود دارد افزود: بالغ بر 300 هزار بیمه‌شده در این کارگاه‌ها مشغول کار هستند.

وی با اشاره به اینکه جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 400 هزار نفر در استان کرمان تحت پوشش بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی هستند خاطرنشان کرد: تعهد این سازمان در بحث درمان ماهیانه 150 میلیارد تومان است.

حسینی با بیان اینکه حقوق کارگر باید به‌موقع پرداخت شود و پرداخت حق بیمه کارگر باید همراه با پرداخت حقوق وی به سازمان انجام شود گفت: حق بیمه قسمتی از حقوق کارگر است و باید برای دریافت خدمات به‌موقع پرداخت شود و نوعی حق‌الناس است.

وی با بیان اینکه در کرمان هنوز افرادی وجود دارند که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی نیستند تصریح کرد: افرادی که در کارگاه‌هایی مشغول کار بوده و بیمه نیستند باید با اطلاع‌رسانی و حضور بازرس بیمه امکان بیمه‌شدن خود را فراهم کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار