معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه شرایط اقتصادی کشور قراردادهای کار را کوتاه مدت کرده است گفت: یک نسخه از قراردادهای کاری باید به ادارات کار در استان‌ها ارسال شود.
کد خبر: ۵۰۷۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷ 11 October 2017
احمد مشیریان امشب در جلسه هم‌اندیشی تشکل‌های کارگری استان کرمان اظهار‌داشت: در 6 ماه گذشته به معادن زیادی در استان‌ها رفته‌ایم و از نزدیک مشکلات آنها را بررسی کردم.

وی با اشاره به اینکه کار کردن در معادن بسیار سخت و طاقت‌فرسا است گفت: همه کسانی که ادعا دارند شغل سخت و زیان‌آوری دارند، گمان نمی‌کنم حتی یک روز بتوانند در معادن حضور پیدا کنند.

معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه استان کرمان بیشترین معادن کشور را دارد افزود: در سفر به استان‌ها با شنیدن مشکلات کارگران پیگیر رفع مشکلات انها در تصمیم‌گیری‌ها هستیم.

وی با اشاره به اینکه وزارت کار، تشکل‌های کارگری را شرکای اجتماعی خود می‌داند خاطر‌نشان کرد: اگر این تشکل‌ها نبودند، هر روز شاهد تجمعات کارگری در سراسر کشور بودیم.

مشیریان با بیان اینکه بحث امنیت شغلی کارگران برای ما بسیار مهم است گفت: امنیت سرمایه‌گذاری با امنیت شغلی گره خورده و اگر چه نتیجه سرمایه‌گذاری باید سودآوری باشد اما ایجاد محیطی آرام برای کارگران در محیط کار بهره‌وری را افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه این موضوع دغدغه شخص وزیر کار نیز هست افزود: در شورای عالی کار، کمیته‌ای تشکیل شده که بحث آئین‌نامه‌های کارگری را پیگیری کرده و به روابط کار کمک می‌کند.

معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه شرایط اقتصادی کشور قراردادهای کار را کوتاه مدت کرده است گفت: یک نسخه از قراردادهای کاری باید به ادارات کار در استان‌ها ارسال شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های کاری ما معادن کشور است افزود: این موضوع را در سه استان کشور پیگیری می‌کنیم و در این دولت سعی شد، بخشی از حقوق عقب‌مانده کارگران معادن پرداخت شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار