مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی از امروز در استان کرمان آغاز می‌شود گفت: سفر راهیان نور فرهنگ ایثار و کمک به دیگران را به دانش‌آموزان آموزش می‌دهد.
کد خبر: ۵۰۸۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶ 14 October 2017
محمد محسن‌بیگی امروز در آئین اعزام نخستین کاروان اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی استان کرمان اظهار داشت: اردوی معنوی راهیان نور یکی از فعالیت‌های فوق‌برنامه دانش‌آموزان است.

وی با اشاره به اینکه این اردو در مسیر تثبیت و تحکیم پایه‌های اعتقادی دانش‌آموزان برگزار می‌شود گفت: دانش‌آموزان با اعزام به سرزمین‌هایی که دفاع مقدس در آنجا صورت گرفته بود، یکی از خاطره‌انگیزترین سفرهای خود را انجام می‌دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس افزود: شهدای جنگ تحمیلی با نثار جان خود مسیر را برای سعادت و پیشرفت ما و نسل جوان جامعه هموار کردند.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس در مقابل تجاوز و حمله تقریبا همه دنیا به کشور اتفاق افتاد و خون بسیاری از رزمندگان اسلام به ناحق ریخته شد و جنگ را بر کشور ما تحمیل کردند گفت: شهدا با نثار خون خود به کشور عزت دادند و باعث استقلال نظام اسلامی شدند.

وی با اشاره به اینکه شهدای ما انسان‌های ویژه خدا بودند که از بطن جامعه برخاستند و با عملکرد خوب و ایمان به خدا مورد انتخاب خدا قرار گرفتند خاطرنشان کرد: سفر راهیان نور یک مقطع از زندگی دانش‌آموزان است که درس‌های زیادی را به آنها می‌دهد.

محسن‌بیگی با اشاره به اینکه بسیاری از شهدای ما در سن دانش‌آموزی در جبهه‌ها حاضر شدند گفت: در این سفر باید یاد بگیریم که چگونه عزت و کرامت خود و سرزمین خود را ارتقاء بدهیم.

وی با بیان اینکه سفر راهیان نور فرهنگ ایثار، فداکاری و کمک کردن به دیگران را به دانش‌آموزان آموزش می‌دهد افزود: در این سفر یاد می‌گیریم که اگر چه دفاع مقدس تمام شده اما دفاع در سایر عرصه‌ها ادامه دارد و امروزه نوع و شکل دفاع تغییر کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه دانش‌آموزان امروز در جبهه علمی و فرهنگی و نرم‌افزاری در دفاع مقدس هستند تصریح کرد: باید یاد بگیریم که در هر برهه‌ای از دوران زندگی خود چگونه برای جامعه اسلامی مفید باشیم.

به گزارش تسنیم، در آئین اعزام نخستین کاروان اردویی دانش‌آموزی راهیان نور از استان کرمان هشت دستگاه اتوبوس شامل حدود 300 نفر از دانش‌آموزان کرمانی به اردوهای راهیان نور در جنوب کشور اعزام شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار