معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: مبلغ ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار برای آبیاری تحت فشار در نظر گرفته شده که کشاورزان می‌توانند با مراجعه به اداره جهاد کشاورزی در هر منطقه از این تسهیلات بهره‌مند شوند.
کد خبر: ۵۰۸۸۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱ 15 October 2017
محمدعلی طهماسبی شامگاه شنبه در جلسه هم‌اندیشی بخش کشاورزی در شرق استان اظهار داشت: مبلغ 3 هزار میلیارد تومان برای تخصیص آبیاری تحت فشار با کمک مجلس و همکاری دولت انجام شده است و این فرصت خوبی برای شرق استان است که از این فرصت استفاده کنند.

وی با بیان اینکه 150 میلیارد تومان اعتبار در وزارت جهاد در اولویت برای اصلاح و بازسازی باغ‌ها در نظر گرفته می‌شود گفت: هدف از این جلسه  برنامه‌ریزی روش‌های  روند توسعه در زمینه باغ‌های کشاورزی بم است.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: برای آبیاری تحت فشار به غیر از اعطای تسهیلات بدون محدودیت، به ازای هر هکتار، 7 میلیون و 500 هزار تومان به هر کشاورز به صورت بلاعوض داده می‌شود.

وی با بیان اینکه استان کرمان در بخش آبیاری تحت فشار باید عملکرد خوبی داشته باشد افزود: طرحی با 15 هزار هکتار در مورد اصلاح باغ‌ها در مجلس مطرح و برنامه‌ریزی شده تا باغ‌های سنتی کشور احیا و بازسازی شود.

طهماسبی میانگین برداشت خرما  در هر هکتار از نخلستان‌های خرما در ایران را 15 تن بیان کرد و گفت: عملکرد شهرستان بم در کشور در رتبه اول قرار دارد و در هر هکتار نخلستان در این شهرستان 40 تن خرما برداشت می‌شود.

وی با اشاره به آغاز طرح احیا و بازسازی باغ‌های فرسوده و قدیمی تصریح کرد: اصلاح  باغ‌ها را در این طرح جایگزین کردیم که مجوزهای اولیه محیط زیست و اعتبار لازم را از سازمان برنامه و بودجه کسب شده است که با تسهیلات ارزان قیمت در اختیار  کشاورزان قرار می‌گیرد.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه وضعیت اقلیم بم در زمینه تولید انرژی خورشیدی  برای گلخانه‌ها بسیار مناسب است، خاطرنشان کرد: در ارتباط با صنایع بسته‌بندی و جانبی خرما باید زنجیره خرما تشکیل شود.

وی با بیان اینکه درخت خرما تنها درختی است که از تمام بخش‌های آن می‌توان استفاده کرد گفت: دولت تسهیلات خوبی در بخش ضایعات خرما به کشاورزان می‌دهد.

طهماسبی با بیان اینکه در بحث فروش خرما باید به بسته‌بندی آن توجه داشت خاطرنشان کرد: صادر کنندگان خرما باید سلیقه بازار را در زمینه بسته‌بندی دیده و به سمت بسته‌بندی  پیشرفته و مدرن روی بیاورند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار