مدیرعامل شرکت فولاد بوتیای ایرانیان گفت: کارخانه گندله‌سازی کرمان به ظرفیت ۱۴۰ هزار تن تولید آزمایشی رسید.
کد خبر: ۵۱۰۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳ 18 October 2017
محمدرضا خسروی‌راد امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان اظهار داشت: مجموعه میدکو بیش از 23 پلنت صنعتی و معدنی را در حال اجرا و پیگیری دارد که 13 واحد آن در حال بهره‌‌برداری است.

وی با اشاره به اینکه 5 واحد در مجتمع بوتیای کرمان وجود دارد گفت: واحد گندله‌سازی سنگ‌آهن، کارخانجات احیای مستقیم، واحد ذوب و ریخته‌گری، نیروگاه برق 450 مگاواتی و واحد تولید آهک دولومیت در این مجتمع احداث می‌شوند.

مدیرعامل شرکت فولاد بوتیای ایرانیان با بیان اینکه کارخانه گندله‌سازی با ظرفیت 2.5 میلیون تن گندله سنگ‌آهن در سال از سال 92 کار قراردادی آن انجام شده و عملیات اجرایی آن از سال 94 آغاز شده است افزود: در حال حاضر به 140 هزار تن تولید آزمایشی رسیده است.

وی با اشاره به اینکه این مجتمع در کیلومتر 17 کمربندی امام رضا(ع) کرمان و در بخش چترود واقع شده است خاطر‌نشان کرد: با بهره‌برداری از این پروژه علاوه بر انتقال و بومی‌سازی دانش فنی شاخت و صنعت، زمینه اشتغال حدود 250 نفر به‌صورت مستقیم ایجاد می‌شود.

خسروی‌راد با بیان اینکه کار طراحی واحد احیای مستقیم نیز به پایان رسیده و حدود 17 درصد پیشرفت فیزیکی دارد گفت: منتظر تامین اعتبار خارجی برای اجرای واحد احیای مستقیم هستیم و تاکنون با آورده میدکو اجرای آن در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 216 نفر در مجتمع فولاد بوتیا مشغول کار هستند که حدود یک سال و نیم برای پیمانکاران پروژه کار می‌کنند افزود: 96.7 درصد این افراد بومی استان کرمان هستند.

مدیرعامل شرکت فولاد بوتیای ایرانیان با بیان اینکه اگر بحث تامین اعتبار حل شود فرآیند جذب نیرو و استخدام در پروژه نیز اجرایی می‌شود تصریح کرد: واحد فولادسازی به دو هزار نفر نیرو به‌صورت اشتغال مستقیم نیاز دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار