امام جمعه موقت کرمان با تاکید بر اینکه پشت پرده فشارهای سیاسی و اقدامات آمریکا اصل نظام جمهوری اسلامی است گفت: هوشیاری و اقدامات سپاه برنامه‌ریزی‌های آمریکایی‌ها را برهم زده است.
کد خبر: ۵۱۱۸۶۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲ 21 October 2017
حجت‌الاسلام محمد قاسمی‌زاده ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه کرمان که در محل مصلی بزرگ امام علی(ع) شهر کرمان برگزار شد، با اشاره به اینکه خداوند به کفار و گنهکاران در این دنیا نعمت و امکانات بیشتری می‌دهد، اظهار داشت: خداوند، نظام عالم را بر اساس قوانین محکم و بدون تغییر اداره می‌کند.

وی فلسفه آسایش گنهکاران در دنیا را بی‌ارزش بودن دنیا از دیدگاه قرآن بیان ‌کرده و افزود: خداوند به پیامبر(ص) می‌فرماید فریب زرق و برق و ثروت کفار را نخورید زیرا آنها باید در آخرت جوابگو بوده و جایگاه آنها جهنم است.

امام جمعه موقت کرمان پیروزی‌ها و موفقیت‌های کفار و مشرکان را محدود و گذارا دانست و افزود: آسایش، موفقیت، تنگنا و غم و رنج دنیا چه برای کفار و چه برای مسلمانان مقطعی است.

وی مقایسه زندگی، رفتار و عملکرد مومنان و کفار را اشتباه دانست و تصریح کرد: مومنان و مسلمانان در تمام کارها خدا را در نظر گرفته و می‌دانند که باید پاسخگوی اعمال خود در پیشگاه خداوند باشند در حالیکه کافران در همه امور و کارها اول منفعت خود را در نظر می‌گیرند.

قاسمی‌زاده با بیان دلائل اینکه چرا خداوند مال و ثروت دنیار را بی‌فایده عنوان کرده گفت: انسان برای بدست آوردن مال حلال هر چند کم باید متحمل رنج و سختی شود.

وی دلیل دیگر بی فایده و بی‌ارزش بودن ثروت‌های دنیوی را بی‌دوام بودن و ناپیدار بودن آنها دانست و افزود: روزی می‌رسد که دیگر ثروت و مال دنیا برای انسان فایده‌ای نداشته و نمی‌تواند از آن بهره ببرد.

امام جمعه موقت کرمان با اشاره به جذابیت و زرق و برق دنیا تصریح کرد: این جاذبه‌ها انسان را از یاد خدا دور کرده و برای انسان غفلت می‌آورد.

وی با اشاره به آیه 71 سوره نحل افزود: خداوند در قرآن می‌فرماید ما نعمات خود را به بعضی از شما کمتر و به بعضی بیشتر می‌دهیم و همه انسان‌ها از ثروت و مال دنیا به یک اندازه بهره‌مند نمی‌شوند.

قاسمی‌زاده تصریح کرد: تنها کشتی که انسان را از دریای عمیق دنیا نجات می‌دهد تقوای الهی است.

وی با اشاره به  آغاز ماه صفر خاطر نشان کرد: در روایات ما آمده که کاروان اسیران کربلا در اول ماه صفر به شهر شام وارد شدند.

امام جمعه موقت کرمان با اشاره به اهمیت وجود و ورود نخبگان در کارهای اساسی کشور تصریح کرد: نخنبگان می‌توانند در بالا بردن رشد کشور و در رفع مشکلات جامعه تاثیر زیادی داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع نخبگان باید تبیین شود و نخبگان علمی مورد توجه قرار گیرند، گفت: چرا ما می‌توانیم موشک‌های پیشرفته بسازیم، در حالیکه از ساخت ماشین‌های جدید و پیشرفته باز مانده‌ایم.

قاسمی‌زاده با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهور آمریکا گفت: قطعا کشورهای دیگر نیز پشتیبان حرف‌های او هستند اما ما باید دشمنان و راه‌های دشمنی آنها را بشناسیم.

وی بر لزوم هوشیاری همه اقشار جامعه در این برهه حساس تاکید کرد و افزود:  در این دوران بسیار سختی باید هوشیار باشیم تا به مملکت ما آسیبی نرسد.

امام جمعه موقت کرمان با تاکید بر اینکه پشت پرده اقدامات آمریکا کسانی هستند که دیده نمی‌شوند گفت: خروجی اقدامات آمریکا، همان سیاست‌های مستکبرانه و پشت پرده‌ای است که با دولت آمریکا بسته شده است.

وی حساسیت آمریکا نسبت به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را طبیعی برشمرد و افزود: اقدامات سپاه ذهن و برنامه‌ریزی‌های آمریکایی‌ها را به هم می‌ریزد.

قاسمی‌زاده افزود: علت اصلی دشمنی آمریکا با سپاه پاسداران برای این است که می‌داند بخش قابل توجهی از اقتدار و توانمندی موشکی ایران مرهون اقدامات نیروهای سپاه است.

وی هدف از اقدامات آمریکا و فشار بیشتر به جمهوری اسلامی را اصل نظام جمهوری اسلامی برشمرد و گفت: سپاه پاسداران و موشک‌های ایران همه بهانه است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار