رئیس کمیسیون میراث فرهنگی، گردشگری و روابط بین‌الملل شهرداری یزد گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهر یزد آماده همکاری با فعالان حوزه گردشگری است.
کد خبر: ۵۱۲۳۷۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۴ 22 October 2017

به گزارش «تابناک یزد»سیدحسین آزادی در جلسه کمیسیون میراث فرهنگی، گردشگری و روابط بین الملل شورای شهر یزد که به بحث و بررسی پیرامون حضور گردشگران خارجی و زیباسازی شهری اختصاص یافت، اظهار داشت: شهر جهانی یزد ظرفیت‌های بسیاری در زمینه گردشگری دارد و باید در این راستا به توسعه دست پیدا کنیم.

وی بیان کرد: شهرداری و شورای شهر یزد آماده هرگونه همکاری با فعالان حوزه گردشگری است و جلسات مشترک را به همین منظور آغاز کرده ایم.

نماینده هتلداران یزد نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات اداری در حوزه گردشگری اظهار داشت: با وجود افزایش توریست در شهر یزد در بحث توسعه و افزایش امکانات برای گردشگران، چندان موفق عمل نکرده ایم و علت آن نیز پیچ و خم‌های اداری و عدم حمایت از سرمایه گذار است.

طباطبایی بیان کرد: شهرداری یکی از بخش هایی است که می تواند در این زمینه ورود پیدا کند و زمینه حضور سرمایه گذار در بخش گردشگری را فراهم کند.

وی عنوان کرد: در جلساتی که سالهای گذشته در این زمینه برگزار شد، مقرر شد که خانه های غیرمجازی که در سطح شهر برای گردشگران منزل فراهم می کنند، شناسایی و جمع آوری شوند که متاسفانه انجام نشد.

طباطبایی یادآور شد: خانه های استیجاری برای گردشگران در سطح شهر مناسب نیست و باید در این زمینه برنامه ریزی شود و دستگاه های متولی به میدان بیایند همچنین تکدی گری در بافت به یک سوژه برای گردشگران تبدیل شده که شهرداری می تواند ورود و این موضوع را کنترل کند.

 در این جلسه موضوع خواهر خواندگی یزد با دیگر شهرهای جهان مورد بررسی قرار گرفت که مقرر شد در این زمینه کارگروهی با نام کمیته بین الملل تشکیل شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار