کد خبر: ۵۱۲۳۸۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۶ 22 October 2017
به گزارش «تابناک یزد» رئیس اتاق اصناف یزد به صدمه‌ای که لامپ‌های ال‌ای‌دی مغازه‌ها به چشم وارد می‌کند اشاره کرد و گفت: طرح جمع‌آوری تابلوهای مغازه‌ها در یزد اجرایی می‌شود.

محمدمهدی باغستانی  به طرح جمع‌آوری تابلوهای پیاده‌روها در یزد اشاره کرد و اظهار داشت: شهردار جدید یزد پس از انتخاب و انتصاب خود، برای ساماندهی المان‌های شهری به معاونین خود دستور برگزاری جلسه‌ای را با اتاق اصناف یزد داد که قبل از این نیز در این ارتباط با جلسه‌ای با برخی از اعضای شورای شهر برگزارشده بود و پیرامون ساماندهی المان‌ها تصمیماتی اتخاذ شد.

رئیس اتاق اصناف استان یزد خاطرنشان کرد: یکی از این تصمیمات، جمع‌آوری تابلوهای درون باغچه‌ها و یا آویزان به درختان خیابان بود که منظره بسیاری زشتی را به شهر می‌دهد که با برگزاری جلسات به این نتیجه رسیدیم که اتاق اصناف تا یک ماه اطلاع‌رسانی آن را بر عهده بگیرد که تا اول آبان ماه نیز ادامه دارد.

وی افزود: مقصود از اطلاع‌رسانی این بود که مغازه‌دار خودش به جمع‌آوری تابلوهای نامناسبی که کار گذاشته اقدام کند که اگر این اقدام از طرف مغازه‌دار صورت نگرفت شهرداری این کار را بر عهده بگیرد.

باغستانی با اشاره به اینکه مرحله بعد نیز در دستور کارداریم که تابلوهای درب مغازه‌ها نیز به یکنواختی برسانیم، گفت: اگر این یکنواختی درب مغازه‌ها اجرایی شود نمای بسیار بهتری به شهر می‌دهد و از این شلوغی و نابسامانی خارج می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه طرح ساماندهی تابلوهای پزشکان نیز به شهردار محترم ارائه‌شده است، تصریح کرد: شهردار محترم طرحی را برای تابلوهای پزشکان در نظر دارند که آن را نیز در زمان مدیریت خود در شهر اصفهان اجرایی کردند و بسیار هم مورد استقبال قرارگرفته که این طرح پس از ساماندهی تابلوهای مغازه‌ها است.

رئیس اتاق اصناف استان یزد با اشاره به اینکه قبلاً نیز به مغازه‌هایی که تابلوهای آن‌ها بر روی پشت‌بام نصب‌ شده بود اخطار لازم داده شد اما کار مناسبی صورت نگرفت، گفت: این تابلوها به علت نصب غیراصولی اگر زمانی باد شدیدی بیاید احتمال بروز خسارات جانی و مالی دارد.

وی به مشکلات برخی از تابلوهای ال ای دی نصب‌شده در درب مغازه‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: شاید بسیاری از مردم در زمان عبور از مغازه‌ها به‌راحتی به این تابلوها نگاه می‌کنند، ولی نمی‌دانند که نگاه آن‌ها باعث بروز چه مشکلاتی در آینده برای آن‌ها می‌شود که یکی از آب‌ مروارید چشم است که بسیار خطرناک و هزینه‌های زیادی برای درمان آن باید صرف شود.

باغستانی اظهار داشت: شهردار جدید یزد دید خوبی برای ساماندهی المان‌های شهری و زیباسازی شهر دارد که اگر همکاری ادارات را همراه داشته باشد سال‌های آینده شهری بسیار زیبا داریم و اعلام می‌کنیم که اتاق اصناف یزد هرگونه همکاری که ارگان‌ها در این ارتباط نیاز داشته باشند و با این مرکز مرتبط باشد مضایقه نمی‌کند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار