رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمان از راه‌اندازی ۵۲ پایگاه سلامت و ۱۰ مرکز بهداشت در شهر کرمان از ابتدای سال جاری خبر داد و گفت: مردم می‌توانند با مراجعه به این پایگاه‌ها و دریافت خدمات رایگان از انواع بیماری‌ها پیشگیری کنند.
کد خبر: ۵۱۵۵۶۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲ 28 October 2017
ارسلان اسکندری امروز ظهر قبل از خطبه‌های نماز جمعه در مصلی امام علی‌(ع) شهر کرمان اظهار‌داشت: امروزه در مراکز بهداشت و پایگاه‌های سلامت خدمات نوین درمانی برای انواع گروه سنی ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مانند گذشته نیست که در مراکز بهداشت فقط خدمات به مادران باردار و واکسن نوزادان انجام شود گفت: اگر در دوره سالمندی و میانسالی هستید حتما به این مراکز مراجعه و با دریافت بسته خدمت سلامت سلامت خود را تامین کنید.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمان با بیان اینکه از ابتدای سال جاری 52 پایگاه سلامت و 10 مرکز بهداشت در شهر کرمان راه‌اندازی شده است افزود: هر انسانی باید قدر داشته‌های خود از جمله سلامتی را بداند.

وی با اشاره به اینکه کم‌کردن نمک غذا، خوردن میوه و پیاده‌روی از مرگ و میر زود‌رس جلوگیری می‌کند خاطر‌نشان کرد: وقت کافی برای ارزیابی دوره‌ای سلامت و یا چکاپ خود قرار دهید و با مراجعه به مراکز بهداشت از میزان سلامتی خود آگاه شوید.

اسکندری با بیان اینکه از خود‌درمانی باید خودداری شود گفت: هر بیمار با توجه به سن و وزن و انواع بیماری‌های قبلی که ممکن است داشته باشد درمان او نیز متفاوت است و به همین دلیل در صورت بروز بیماری باید به پزشک معالج مراجعه شود.

وی با اشاره به اینکه در مراکز بهداشت مشاوره‌های خانواده نیز ارائه می‌شود افزود: معالجه به موقع بیماری‌های جسمی و روانی راحت‌تر و کم هزینه‌تر است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمان با بیان اینکه آمار میانسالان در شهرستان کرمان حدود 252 هزار نفر است و در شهر کرمان 200 هزار نفر میانسال وجود دارد تصریح کرد: مردم می‌توانند با مراجعه به سایت مرکز بهداشت شهرستان کرمان به آدرس http://kmu.ac.ir/fa/kermanhc از محل مراکز بهداشت و پایگاه‌های سلامت مطلع شوند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر این مراکز فقط در ساعات اداری صبح ارائه خدمت می‌دهند گفت: از آنجا که مردان کمتر می‌توانند صبح‌ها به مراکز مراجعه کنند در صدد هستیم تا تعدادی از این مراکز را در بعد از‌ ظهر‌ها نیز فعال کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار