مدیر‌کل تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه روز گذشته انتخابات شورای هیئات مذهبی استان کرمان در ۲۱ شهرستان برگزار شد گفت: در مجموع ۱۱۶ نفر از روسای هیئات مذهبی استان کرمان در این دوره از انتخابات، انتخاب شدند.
کد خبر: ۵۱۶۲۲۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱ 29 October 2017
حجت‌الاسلام علی جلالی اظهار‌ داشت: انتخابات پنجمین دوره شوراهای هیئات مذبی استان کرمان جمعه 5 آبان‌ماه جاری همزمان با سراسر کشور در استان کرمان برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه این انتخابات در 21 شهرستان استان برگزار شده است گفت: در هر شهرستان به ازای هر 100 هیئت 5 نفر، هر 150 هیئت 7 نفر و بالای 150 نفر 9 نفر برای  پنجمین دوره شوراهای هیئات مذهبی همان شهرستان انتخاب شدند.

مدیر‌کل تبلیغات اسلامی استان کرمان با بیان اینکه حدود دو هزار و 650 هیئت مذهبی دارای مجوز در استان کرمان وجود دارد افزود: در مجموع حدود 70 درصد از مسئولان هیئت‌های مذهبی استان در این دوره از انتخابات شرکت کرده و رای خود را به صندوق انداخته‌اند.

وی با اشاره به اینکه در مجموع 116 نفر از روسای هیئات مذهبی استان کرمان در این دوره از انتخابات، توسط مسئولان هیئت‌های مذهبی انتخاب شدند خاطر‌نشان کرد: از هر شهرستان بعد از تائید انتخابات توسط مسئولان مربوطه رئیس و جانشین شورای هیئات مذهبی شهرستان انتخاب و یک نفر از هر منطقه برای تشکیل شورای هیئت مذهبی استان معرفی می‌شود.

حجت‌الاسلام جلالی با بیان اینکه در شهرستان کرمان نیز 9 نفر به‌عنوان اعضای شورای هیئات مذهبی شهرستان کرمان انتخاب شدند گفت: ایرج کامیابی، محمدرضا حاج‌ملک، سید‌محمود شجاع، مرتضی نخعی، خانم فاطمه‌السادات حسینی، جعفر باقری، مجتبی هژبری، حسن شیخ‌علی‌بابایی و حسین قوام به‌عنوان اعضای اصلی و محمدرضا بهجتی، محمدهادی توفیق و رحمان جلالی به‌عنوان اعضای علی‌البدل بیشترین رای را کسب کردند.

وی با اشاره به اینکه با انتخاب اعضای شورای هیئات مذهبی استان کرمان، یک نفر برای حضور در شورای هیئات مذهبی معرفی می‌شود افزود: هیئات مذهبی در تعمیق فرهنگ اسلام ناب محمدی‌(ص) و توسعه باورهای دینی در جامعه و داشتن مصونیت از آسیب‌پذیری جایگاه والا و ظرفیت وسیع و نقش قابل توجهی بر عهده دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار