مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از اجرای طرح عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی کرمان در روز ۲۴ آبان و همزمان با روز کتابدار خبرداد.
کد خبر: ۵۲۲۸۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰ 12 November 2017
صبح امروز و همزمان با نخستین روز از بیست و پنجمین هفته کتاب جمهوری اسلامی، آئین عطرافشانی و غبارروبی گلزار شهدا در گلزار شهدای شهر کرمان برگزار شد.

در این مراسم محمدرضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، سردار محمدرضا حسنی‌سعدی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان، محمدجواد حسین‌زاده مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان و جمعی از فعالان عرصه کتاب و کتابداران استان کرمان در گلزار شهدای شهر کرمان برگزار شد.



در حاشیه برگزاری این مراسم محمدرضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، اظهار داشت: بیست و پنجمین هفته کتاب جمهوری اسلامی از امروز 20 آبان‌ماه آغاز و تا جمعه 26 آبان ادامه دارد.

وی با اشاره به نامگذاری نخستین روز هفته کتاب با عنوان "کتاب، اهالی قلم و رسانه"  عنوان کرد: شعار هفته کتاب امسال "آینده روشن با خانواده کتاب‌خوان است" که با تاکید بر ترویج فرهنگ کتابخوانی در خانواده‌ها و در بین کودکان و نوجوان نامگذاری شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تصریح کرد: اگر بخواهیم گام‌های موثری در حوزه ترویج  فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه برداریم  باید از مقطع کودکی و در خانواده‌ها شروع کنیم.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های متعدد و متنوع توسط دستگاه‌های فرهنگی، دستگاه‌های اجرایی، آموزش و پرورش و مراکز دانشگاهی در استان کرمان خبرداد و افزود: 150 عنوان برنامه در شهر کرمان و در مرکز استان برنامه‌ریزی شده است.

علیزاده با اشاره به برنامه‌های هفته کتاب در کرمان گفت: 24  آبان ماه امسال و همزمان با روز کتابدار عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی استان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه از دوشنبه این هفته و با همکاری بهزیستی استان کرمان طرح دوشنبه‌های کتابخوانی در مهدهای کودک در کرمان آغاز می‌شود افزود: مراسم باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمان، رفسنجان و بم در این هفته برگزار و باشگاه نمونه کتابخوان برای معرفی به مرحله کشوری برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به برنامه‌های ترویجی که از هفته کتاب آغاز می‌شود گفت: فراخوان چهارمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب  و فراخوان دوره انتخاب پایتخت کتاب ایران در این هفته اعلام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار