رئیس شبکه دامپزشکی زرند با بیان اینکه تدابیر لازم برای پیشگیری از شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در زرند انجام می‌شود گفت: با نمونه‌گیری از طیور سنتی، بومی و پرنده‌های وحشی تاکنون هیچ مورد مثبتی از آنفلوآنزای پرندگان در زرند گزارش نشده است.
کد خبر: ۵۲۲۸۲۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴ 12 November 2017
حس لطفعلی‌پور ، با اشاره به اینکه بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان یک بیماری ویروسی است، اظهارداشت: مردم باید از خرید مرغ از افراد دوره گرد خودداری کنند.

وی گفت: با نمونه‌گیری از طیور سنتی، بومی و پرنده های وحشی خوشبختانه تاکنون هیچ مورد مثبتی از آنفلوآنزایفوق حاد پرندگان در سطح زرند گزارش نشده است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان زرند با بیان اینکه باید جمعیت انسانی خود را از طریق بعد اجتماعی و بهداشتی محافظت کنیم، افزود: کنترل مجوزهای حمل نمونه‌برداری از طیور کشتاری جهت پایش بیماری،  شستشو و ضدعفونی دقیق قفس‌های طیور، بازدید از سدها و تالاب‌ها، آموزش مرغداران و روستائیان در خصوص آشنایی با بیماری، تشکیل ستاد مقابله با بیماری آنفلوآنزا و  نمونه برداری از طیور بومی از اقدامات پیشگرانه برای مقابله با بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان است.

وی خواستار افزایش آگاهی عمومی نسبت به بیماری آنفلوانزای پرندگان در زرند شد و گفت: رال‌های تنفسی، سرفه، سیاه شدن تاج و ریش و همچنین ساق پا و در نهایت تلفات از علائم بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان است.

لطفعلی‌پور با بیان اینکه این بیماری به دلیل ایجاد خسارت‌های سنگین اقتصادی درصنعت مرغداری مورد توجه و اهمیت ویژه قرار دارد، تصریح کرد: این بیماری در صورت شیوع، عواقب بهداشتی و اقتصادی گسترده‌ای به همراه دارد و می‌تواند به‌عنوان بیماری مشترک، سلامت و بهداشت جامعه را تهدید کند.

وی عنوان کرد:  کسانی که با پرندگان به نوعی در ارتباط هستند باید بسیار دقت کنند و با دیدن اولین نشانه‌های بیماری در آن‌ها به مسئولان گزارش دهند تا با کنترل به موقع به یک فاجعه تبدیل نشود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان زرند خاطر نشان کرد:  همشهریان درصورت مشاهده علائم بیماری و یا تلفات ناگهانی سریعا مراتب را از طریق شماره تلفن 33422227 شبکه دامپزشکی زرند اطلاع دهند تا اقدامات لازم انجام شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار