مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان از اکتشاف ۴۵ درصد مساحت جنوب استان کرمان در قالب پهنه‌های معدنی خبر داد و گفت: هفت پهنه به مساحت ۱۷ هزار و ۴۸۶ کیلومترمربع به سرمایه‌گذاران واگذار شده است.
کد خبر: ۵۲۴۱۹۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸ 14 November 2017
محمود اسکندری‌نسب امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت و پتانسیل معدنی جنوب استان کرمان اظهار‌داشت: واگذاری پهنه‌های بزرگ معدنی به سرمایه‌گذران یکی از مهمترین اقدامات این سازمان در راستای شناسایی و کشف پتانسیل‌ها در منطقه است.

وی با بیان اینکه تاکنون هشت پهنه معدنی در جنوب کرمان تعریف شده است گفت: یک پهنه تاکنون آزاد شده و هفت پهنه به مساحت 17 هزار و 486 کیلومترمربع به سرمایه‌گذاران واگذار شده که بیش از 45 درصد کل مساحت جنوب کرمان را شامل می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنب کرمان با بیان اینکه پهنه آباده جازموریان که در چندین استان کشور است به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران تحویل داده شده گفت: این پهنه با پیشرفت 100 درصدی در مرحله اکتشافات تفصیلی و نیمه تفصیلی بوده و مساحتی بالغ بر هزار و 200 کیلومترمربع محدوده امیدبخش آن در جنوب کرمان شناسایی شده و دارای مواد معدنی پلی‌متال از جمله کرومیت و آهن است.

وی با بیان اینکه شناسایی کامل سه پهنه قلعه‌گنج شرقی، قلعه‌گنج غربی و اسفندقه انجام شده است گفت: در حال حاضر این سه پهنه در مرحله پی‌جویی بوده و پیشرفتی بالغ بر 40 درصدی را دارا است.

اسکندری‌نسب با اشاره به اینکه سه پهنه بهرآسمان، جبالبارز و جبالبارز غربی هم امسال به ترتیب به شرکت ملی صنایع مس ایران، گهرزمین و یک شرکت خصوصی واگذار شده است تصریح کرد: با توجه به زمان اندکی که از واگذاری این پهنه‌ها می گذرد بین 10 تا 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی از واگذاری یک پهنه دیگر به مساحت هزار و 795 کیلومترمربع به سرمایه‌گذاران خبر داد و افزود: این واگذاری به زودی انجام می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار