مدیرکل کتابخانه‌های کرمان با اشاره به اینکه سالانه بین ۱۵۰ تا ۱۸۰ هزار جلد کتاب جدید به کتابخانه‌های استان وارد می‌شود گفت: سالانه بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار کتابی که از لحاظ محتوایی تاریخ مصرف آنها گذشته و یا کم مراجعه هستند را از کتابخانه جمع‌آوری می‌کنیم.
کد خبر: ۵۲۴۸۲۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷ 15 November 2017
محمدجواد حسین‌زاده ، با اشاره به اینکه امروز عضویت در کتابخانه‌های عمومی سراسر استان رایگان است، اظهار داشت: در این هفته تلاش شده که مردم با کتاب و کتابخوانی بیشتر ارتباط برقرار کنند.

وی با اشاره به برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی استان کرمان در این هفته گفت: تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا در ابتدای هفته، دیدار با اصحاب قلم و فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی و نویسندگان استان، برگزاری جلسات نقد کتاب، نشست‌های کتابخوانی، برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در سراسر استان، تقدیر از کتابداران و فعالان عرصه کتاب، رونمایی از کتاب‌های نویسندگان کرمانی و برگزاری مسابقات کتابخوانی، نقاشی و مقاله نویسی با هدف حضور جوانان و نوجوانان در کتابخانه‌های استان را از جمله برنامه‌های این هفته عنوان کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان با اشاره اینکه از ابتدای امسال یک میلیون و 500 هزار نفر به کتابخانه‌های استان کرمان مراجعه داشته‌اند و 700 هزار جلد کتاب به امانت رفته‌است، گفت: در این مدت 70 هزار جلد از کتابخانه‌های عمومی استان کرمان به امانت رفته است.

وی با اشاره به اینکه به ازای هر 100 نفر در استان دو متر فضای کتابخانه‌ای وجود دارد خاطر‌نشان کرد: بیش از 17 هزار متر مربع فضای کتابخانه‌ای توسط خیرین ایجاد شده است.

حسین‌زاده با بیان اینکه یکی از اولویت‌های اصلی کتابخانه‌ها بهره‌مند بودن از منابع به روز و متناسب نیاز مخاطبان است تصریح کرد: کتابخانه‌ها در درجه‌های مختلف و از بعد فرهنگی و فیزیکی درجه‌بندی شده و منابع براساس این درجه‌بندی در طول سال برای آنها ارسال می‌شود.

وی گفت: نهاد کتابخانه‌های کشور هر ماه از تمامی کتاب‌هایی که در کشور چاپ می‌شود و براساس اطلاعاتی که ناشران در سراسر کشور دریافت می‌کند و به تناسب درجه و نیاز کتابخانه‌ها این منابع دسته‌بندی و برای کتابخانه‌ها ارسال می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان با اشاره به وجود بیش از بیش از یک میلیون و 600 هزار جلد کتاب و بیش از 800 هزار عنوان کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان کرمان گفت: تلاش می‌کنیم تا با توجه به نیاز منطقه و تقاضای مراجعان کتاب خریداری و برای کتابخانه‌های استان ارسال شود.

وی با بیان اینکه مردم کرمان، مردمی فرهنگی و دوستدار کتاب هستند خاطر نشان کرد: سالانه تعداد زیادی کتاب توسط خود مردم به کتابخانه‌های استان هدیه و یا تحت عنوان نذر اهدا می‌شود.

حسین‌زاده منابع کتابخانه‌ای استان را مجموعه‌ای غنی و سرشار از کتاب دانست وافزود: از نظر من نمره کتابخانه‌های استان کرمان 17 بوده هر چند محدودیت امکانات مالی و فضای کتابخانهای هم به ما اجازه خریداری همه کتاب‌ها را نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه سالانه بین 50 تا 100 هزار جلد کتابی که از لحاظ محتوایی تاریخ مصرف آنها گذشته و یا کم مراجعه هستند را از کتابخانه جمع‌آوری می‌کنیم گفت: سالانه بین 150 تا 180 هزار جلد کتاب جدید به کتابخانه‌های استان وارد می‌شود تا نیاز اکثر مراجعه کنندگان را پاسخگو باشیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان از ساخت یک باب کتابخانه خیرساز در شهرک الغدیر کرمان خبر داد و افزود: 132  باب کتابخانه در استان کرمان وجود دارد که 30 باب از آنها توسط خیرین ساخته شده است و از این تعداد 21 باب کتابخانه عمومی در شهر کرمان وجود دارد.

وی با بیان اینکه ساعت کار کتابخانه‌ها با توجه به نیاز منطقه، مراجعه متقاضیان و فصول و ایام مختلف سال قابل تغییر است گفت: ما در کتابخانه مرکزی استان کرمان تجربه کار 24 ساعته را هم داشته‌ایم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار